W I kw. 2013 supermarkety zanotowały 5,5 proc. wzrosty, a hipermarkety 4,9 proc. spadki

Autor: dlahandlu.pl 11 lipca 2013 12:58

Jak wynika z danych Nielsena przedstawionych w czasie konferencji sieci Stokrotka sprzedaż detaliczna w Polsce w I kw. 2013 roku wzrosła o 3,7 proc. W tym samym czasie sprzedaż w supermarketach wzrosła o 5,5 proc. zaś w segmencie hipermarketów nastąpił spadek o 4,9 proc.

Jak zaznaczył prezes Stokrotki dodatkowo wyniki LfL z I kw. pokazują, że firma rośnie powyżej rynku. - Wartość sprzedaży LfL w sklepach Stokrotka w I kw. 2013 roku wzrosła o 0,4 proc. W tym samym czasie cały segment supermarketów z wyłączeniem sieci Stokrotka zanotował spadek sprzedaży LfL o 3,2 proc. - mówi Dariusz Kalinowski, prezes sieci.

- Nasze szacunki wskazują, że ten dystans powinien się zwiększać, choć rynek będzie globalnie słabszy. Początek II kwartału był bardzo dobry, ale czerwiec pogorszył statystyki. Na wyniki II kwartału wpłynie także jednorazowy koszt uruchomienia centrum logistycznego, co kosztowało ok. 3 mln zł - podsumował Kalinowski.

Generalnie udziały w rynku tracą małe i średnie sklepy niezrzeszone. Rośnie zaś udział dyskontów (22,4 proc.) i supermarketów (7,5 proc.,) w polskim rynku sprzedaży detalicznej.

Na sytuację hipermarketów i notowane przez nie spadki sprzedaży wpływa zmiana na rynku trendów konsumenckich, gdzie dominującą rolę zaczął odgrywać czas (trend conveniencie), co oznacza, że klienci chcą kupować szybko i blisko domu, produkty łatwe do przygotowania szybkich posiłków.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11336

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane