W I kw. sieci handlowe wydały na reklamy 386,6 mln zł. Lidl liderem

Autor: wirtualnemedia.pl 28 kwietnia 2016 09:51

Przez pierwsze trzy miesiące br. tradycyjne media zarobiły cennikowo na reklamach sieci handlowych 386,6 mln zł - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Było to 21,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku. Częściowo wzrost ten mógł być spowodowany świętami wielkanocnymi przypadającymi w br. już pod koniec marca.

Sieci handlowe większość swoich budżetów kierują do telewizji - w omawianym okresie na reklamę tv przeznaczyły 187,2 mln zł, czyli 30,2 proc. w skali roku. Równie dużym ich zainteresowaniem cieszy się reklama radiowa – promocja marketów w eterze kosztowała 161,1 mln zł, czyli 18,5 proc. więcej niż w I kwartale 2015 roku.

Największym reklamodawcą wśród sieci handlowych pozostaje niezmiennie Lidl Polska z wydatkami w wysokości 105 mln zł. Mimo zredukowania wydatków na reklamę w mediach tradycyjnych o 6,3 proc. sieć ta utrzymała pozycję lidera. Drugie miejsce na podium utrzymała firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka - jej wydatki spadły w skali roku o 11,2 proc., do 67,5 mln zł. W największym stopniu wzrosły nakłady reklamowe Carrefour Polska – o 167 proc., do 56,6 mln zł. Kaufland zwiększył wydatki reklamowe o 67,3 proc., do 38,4 mln zł, a Tesco Polska – o 27,1 proc., do 36,9 mln zł.

Więcej na Wirtualnemedia.pl

 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4153

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane