W I poł. 2016 roku sprzedaż LfL Biedronki wyższa o 8,8 proc. rdr.

Autor: dlahandlu.pl 27 lipca 2016 20:49

W I poł. 2016 roku sprzedaż LfL Biedronki wyższa o 8,8 proc. rdr.

Sprzedaż Biedronki w pierwszej połowie 2016 roku wzrosła o 9,8 proc. w lokalnej walucie, napędzana głównie przez wzrost sprzedaży LfL na poziomie 8,8 proc. Sprzedaż sieci wyrażona w euro osiągnęła poziom 4,678 mld euro, czyli o 4 proc. więcej rdr.

W II kw. sprzedaż LfL Biedronki wzrosła do 9,9 proc. głównie na skutek lepszej oferty, wprowadzonej do sklepów w I połowie 2015 roku i nowych kampanii promocyjnych. Na wyniki firmy pozytywnie wpłynęło także sprzyjające otoczenie konsumenckie, dzięki wyższym dochodom rodzin z dziećmi.

W I połowie 2016 roku Biedronka otworzyła 40 sklepów, ale przyrost netto wyniósł 26 placówek (14 zamknięć) i miała pod koniec czerwca 2.693 placówki w sieci. Firma odświeżyła w tym czasie 94 sklepy.

Środki przeznaczone na inwestycje Grupy wyniosły 179 mln euro, z czego 42,6 proc. zostało zainwestowane w sieć Biedronka. Na 2016 rok Grupa planuje inwestycje na poziomie 550-650 mln euro, z czego 45 proc. zostanie przeznaczone na inwestycje w Biedronkę.

EBITDA Biedronki urosła o 7,3 proc. (13,3 proc. w lokalnej walucie) osiągając poziom 327 mln euro przy marży na poziomie 7 proc. (6,8 proc. w I półroczu 2015 roku). W II kw. EBITDA Biedronki wzrosła o 12 proc. w lokalnej walucie i o 4, 8 proc. w euro.

- Wyniki I półrocza 2016 roku odzwierciedlają nasze skupienie się na głównych czynnikach wzrostu przy zachowaniu efektywności kosztowej w otoczeniu deflacyjnym. W Polsce odświeżona konkurencyjność Biedronki pozwala zmaksymalizować korzyści płynące z popytu konsumenckiego. W Portugalii Pingo Doce i Recheio kontynuują zwiększanie udziałów rynkowych na konkurencyjnym rynku i przy spadającej konsumpcji. Wyniki I półrocza pokazują naszą silną wiarę w zdolność naszych szyldów do przezwyciężenia wyzwań na rynkach, na których działają i osiągnięcia wyznaczonych celów rocznych - powiedział Pedro Soares dos Santos, prezes Grupy Jeronimo Martins.

W Polsce ostatnie wzrosty dochodu rozporządzalnego umocniły pozytywny trend na rynku sprzedaży żywności, ale otoczenie konkurencyjne zdominowane jest przez kampanie promocyjne. Inflacja cen żywności była marginalnie pozytywna, osiągając poziom 0,6 proc. w I półroczu 2016. W dalszej części 2016 roku firma spodziewa się utrzymania wzrostu konsumpcji. Jakkolwiek przy niskiej inflacji, konkurencja pozostaje silna. Biedronka koncentruje się na poszukiwaniu możliwości rozwoju, mając na uwadze dobre pozycjonowanie cenowe na polskim rynku. Jednocześnie firma spodziewa się wpływu decyzji natury społeczno-ekonomicznej i politycznej na strukturę kosztów Grupy, zwłaszcza po stronie kosztów pracy, ale zamierza osiągnąć zaplanowane cele.

Skonsolidowana sprzedaż Jeronimo Martins osiągnęła w pierwszym półroczu poziom 6,958 mld euro, co oznacza wzrost o 4,7 proc. rdr. (9,1 proc. po stałym kursie wymiany walut).

Wszystkie szyldy firmy zanotowały wzrosty, przez co LfL całej Grupy osiągnął wzrost na poziomie 6,3 proc. (6,6 proc. w II kw. 2016). 

Zysk netto Grupy wzrósł o 15,1 proc. do 172 mln euro, pomimo dewaluacji złotego, która mocno oddziaływała w II kw. 2016 roku.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Begonia 2016-07-28 14:56:37

    Efekt 500+. W pierwszym kwartale wynik słaby mimo Świąt Wielkanocnych w tym kwartale, a w II kwartale lfl dwucyfrowe, a to dopiero początek był wypłacania ludziom pieniędzy. W III i IVkwartale obstawiam lfl gdzieś koło 15%. Gorzej bedzie w przyszłym roku, gdy baza będzie już wysoka, a tajemnica poliszynela jest, że w Biedronce źle się dzieje jeśli chodzi o politykę personalną.

  • ..I.. 2016-07-28 08:42:45

    Jeden gracz (portugalczycy) sostaje od swojego partnera handlowego Wsparcie do budowania atrakcyjnej oferty cenowo-promocyjnej...a reszta od tego samego "partnera handlowego" dostaje... Podwyzke

  • ____ 2016-07-28 08:24:31

    A mnie wydawalo sie, ze wzrost jest napedzany promocjami miesa i warzyw na granicy dumpingu cenowego, promocjami marek dostawcow, ktore lataja tam w cenach marki wlasnej i promocjami marek wlasnych w jakosci produktow markek producentow (bo produkuja je te same firmy). Promocja dzwignia handlu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10724

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane