PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

W III kw. sprzedaż Biedronki urosła o 10,2 proc.

Autor: dlahandlu.pl 21 października 2016 22:13

W III kw. sprzedaż Biedronki urosła o 10,2 proc. fot. Shutterstock

Po 9 miesiącach sprzedaż Biedronki liczona w złotych wzrosła o 9,9 proc. (10,2 proc. w III kw. 2016) przy wzroście LfL na poziomie 8,7 proc. (8,5 proc. w III kw.). Po 9 miesiącach 2016 roku sieć zanotowała sprzedaż na poziomie 7,163 mld euro wobec 6,836 mld euro w ciągu 9 miesięcy 2015 roku (wzrost o 4,8 proc.)

REKLAMA

W III kw. Biedronka kontynuowała program podnoszenia wartości i różnicowania oferty, co przyniosło znaczne zwiększenie wartości średniego koszyka zakupowego. Wyniki po 9 miesiącach potwierdzają trafność strategii i pozwalają oczekiwać, że prognozowane cele na cały 2016 rok zostaną spełnione - powiedział Pedro Soares dos Santos, prezes zarządu Jeronimo Martins.

W Polsce rynek jest zdominowany przez promocję, a konkurencja nie słabnie. W III kw. deflacja wzrosła do 0,9 proc. z 0,6 proc. w I pół. 2016. Wzrost dochodu rozporządzalnego wpływa na korzystne otoczenie konsumenckie. W związku z tym Biedronka stawiała na poprawę oferty i zwiększenie dynamiki promocji - napisano w komentarzu do wyników.

W 9 miesięcy Biedronka otworzyła 50 sklepów (34 placówki netto) i zarządza siecią 2700 placówek. W III. kw. sieci przybyło netto 7 sklepów (2693 na koniec II kw. 2016) Jednocześnie 145 placówek zostało poddanych remodelingowi.

Drogerie Hebe zakończyły 9 miesięcy 2016 roku ze sprzedażą na poziomie 84,9 mln euro, czyli o 18,2 proc. więcej rdr. W tym czasie sieć  uruchomiła 6 drogerii i ma obecnie 141 placówek. Straty generowane przez sieci Ara i Hebe, na poziomie EBITDA zamknęły się kwotą 44,3 mln euro.

EBITDA Biedronki w ciągu 9 miesięcy wzrosła o 8 proc. do 512 mln euro (13,3 proc. w lokalnej walucie), co zaowocowało marżą na poziomie 7,1 proc. wobec 6,9 proc. w 2015 roku. W III kw. EBITDA Biedronki wzrosła o 9,3 proc. Pozytywne wzrosty marży zostały osiągnięte pomimo intensywnych inwestycji i wprowadzenia podwyżek dla pracowników.

Skonsolidowane wyniki całej Grupy Jeronimo Martins za 9 miesięcy osiągnęły poziom 10,738 mld euro, co oznacza wzrost o 5,5 proc. rdr. (9,3 proc. przy stałym kursie wymiany walut). Sprzedaż LfL dla całej Grupy wzrosła o 6,5 proc. proc. (6,9 proc. w III kw. 2016 roku). Zysk netto wzrósł do 502 mln euro wobec 252 mln euro w ciągu 9 miesięcy 2015 roku (wzrost o 98,9 proc.), z wykluczeniem efektu sprzedaży Monterroio zysk był większy o 12 proc. (266,5 mln euro).


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6234

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA