PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

W III kwartale sektor FMCG wydał na reklamę ponad 224 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 16 listopada 2015 12:18

W trzecim kwartale 2015 roku sektor FMCG przeznaczył na reklamę ponad 224 mln zł, notując tym samym 12-proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu z poprzedniego roku. Również na tle innych branż producenci FMCG, w zestawieniu do roku 2014, zaliczyli wzrost najbardziej zwiększając wydatki na promocję (o ponad 23 mln zł). Największe nakłady pochłonęła reklama telewizyjna, a wśród magazynów prym wiodły  media branżowe – wynika z analizy przeprowadzonej przez niezależny dom mediowy Codemedia.

Największy budżet na promocję w analizowanym okresie przeznaczyli producenci soków i napojów, wydając niemal 55 milionów złotych (notując znaczący wzrost - o 39% więcej niż w analogicznym okresie w 2014 roku), co stanowiło 25% wszystkich wydatków w kategorii FMCG. Dominowały głównie napoje gazowane i woda mineralna.

23% inwestycji sektora, z kwotą ponad 52 mln złotych, osiągnęli producenci słodyczy, notując 10% wzrost w porównaniu do trzeciego kwartału poprzedniego roku. Pomimo letniego okresu, producenci lodów nie byli liderem w wydatkach - najwięcej na promocję produktów w tej kategorii przeznaczyli producenci ciast, ciastek i batonów.

Szeroko pojęta branża alkoholowa w trzecim kwartale tego roku ulokowała w mediach ponad 32 miliony złotych, co stanowiło 14% wszystkich wydatków promocyjnych w całej kategorii. Przy jednoczesnym  spadku na poziomie 15% w stosunku do poprzedniego roku. Największą część budżetu marek alkoholowych przypadło tradycyjnie na reklamę piwa.

Producenci produktów mlecznych ulokowali w reklamę  ponad 23 miliony złotych (10% udziału w wydatkach całej branży FMCG), notując tym samym rekordowy w tym segmencie, 77% wzrost w porównaniu do trzeciego kwartału 2014 roku. Wydatki pozostałych branż z  kategorii wyniosły łącznie ponad 61 milionów złotych, a wielkość inwestycji różniła się od zeszłorocznych o kilka do kilkunastu procent.

Zdecydowana większość budżetów reklamowych branży kierowana jest   w kanały telewizyjne. W trzecim kwartale 2015 roku było to ponad 150 milionów złotych, czyli 67% wszystkich wydatków. Wzrost nakładów na reklamę TV  w porównaniu do okresu III kwartału 2014 roku wyniósł 9%. Budżety reklamowe lokowane były w głównych stacjach komercyjnych, takich jak Polsat i TVN, popularnością cieszyły się także reklamy w na kanałach tematycznych, m.in. ATM Rozrywka, TVN Style, National Geographic Channel.

Ponad 9,5 miliona złotych (co stanowi 4% udziału SOS), branża FMCG przeznaczyła na komunikację w Internecie. Spadek inwestycji aż o 42% w stosunku do poprzedniego roku, może oznaczać zarówno faktyczny spadek inwestycji w promocję online jak i  przesunięcie budżetów do kanałów nie monitorowanych.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9614

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane