REKLAMA
REKLAMA

W Londynie czynsz za 1 mkw. przy najlepszej ulicy handlowej to 1020 euro, w Warszawie - 90 euro

Autor: dlahandlu.pl 4 grudnia 2014 17:37

Według najnowszego indeksu „Destination Europe 2015" opracowanego przez JLL pierwsza dwudziestka najatrakcyjniejszych miast w Europie dla sieci handlowych to (od najmocniejszego): Londyn, Paryż, Moskwa, Mediolan, Madryt, Rzym, Stambuł, Monachium, Berlin, Barcelona, Amsterdam, Hamburg, Sankt Petersburg, Praga, Warszawa, Kijów, Wiedeń, Bruksela, Düsseldorf oraz Frankfurt.

REKLAMA

Powierzchnie handlowe na New Bond Street w Londynie cechują najwyższe stawki najmu w Europie wynoszące nawet 12 300 euro za mkw. rocznie (1025 euro miesięcznie), co oznacza aż 42 proc. wzrost w porównaniu do 2012 r. Dla porównania stawki czynszów na Nowym Świecie w Warszawie wynoszą ok. 90 euro misięcznie.

- Warszawa znajduje się na 15 pozycji w Europie pod względem atrakcyjności dla międzynarodowych sieci handlowych, awansując z miejsca 19 sprzed dwóch lat. Stolica Polski wyprzedza takie lokalizacje jak Bruksela, Frankfurt czy Zurych - tłumaczy Anna Bartoszewicz-Wnuk, dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa JLL w Polsce.

- Awans Warszawy w rankingu najbardziej atrakcyjnych lokalizacji dla międzynarodowych sieci handlowych wynika z kombinacji czynników takich jak ogólna stabilna sytuacja polityczna i gospodarcza kraju, silny popyt wewnętrzny czy rosnąca zamożność Polaków. Aglomerację warszawską charakteryzuje najwyższa w Polsce siła nabywcza - według GfK kształtująca się na poziomie 9 706 euro na osobę rocznie, a w samej stolicy - 10 478 euro , dynamiczny rozwój rynku mieszkaniowego oraz duże zainteresowanie deweloperów.  Międzynarodowe sieci handlowe zwykle zaczynają swoją ekspansję w Polsce właśnie od Warszawy. W ciągu ostatnich dwóch lat sklepy uruchomiły tu takie marki jak m.in. Louis Vuitton, Hollister, Michael Kors czy Agent Provocateur - dodaje Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych JLL w Polsce.

Zara i H&M to marki, które są obecne na wszystkich 57 analizowanych w raporcie rynkach handlowych w Europie. Za nimi w zestawieniu znajdują się Mango, The Body Shop, Benetton czy Lush. Indeks 25 kluczowych sieci handlowych w Europie zdominowany jest właśnie przez marki ze średniej półki, za którymi plasują się marki z kategorii premium (m.in. Hugo Boss czy Diesel). Kategorię marek luksusowych reprezentują Louis Vuitton i Max Mara. Sieci pochodzące z USA stanowią 18 proc. najemców obecnych na europejskim rynku. Na drugim miejscu znalazły się marki włoskie, a na trzecim brytyjskie.

Najbardziej ekspansywną marką w zestawieniu Destination Europe 2015 jest pochodzący z USA Michael Kors, jak również Superdry, Cos oraz 7 For All Mankind. Dodatkowo, wielu europejskich najemców powierzchni handlowej, wśród nich marki takie jak Ecco czy Hugo Boss, dokonało znaczącej ekspansji w przeciągu ostatnich dwóch lat. Co więcej, w przyszłości można się spodziewać wejścia na europejskie rynku handlowe marek z regionu Azji i Pacyfiku.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13520

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA