REKLAMA
REKLAMA

W małych miastach operator spożywczy nie przyciąga klientów do parków handlowych

Autor: www.dlahandlu.pl 30 maja 2016 10:45

Park handlowy to wciąż stosunkowo mało popularny format w Polsce – wynika z raportu „Małe miasta, wielkie zakupy?”, wspólnego projektu międzynarodowych firm: doradczej Colliers International oraz badawczej GfK. Składa się na to wiele przyczyn, w tym – warunki klimatyczne, stan infrastruktury drogowo-transportowej, aspekty planistyczne czy dostępność i ceny nieruchomości.

REKLAMA

Z badań przeprowadzonych przez GfK w jednym z małych miast na potrzeby raportu wynika, że w małym mieście park handlowy nie jest jedynym miejscem dokonywania zakupów. 20 proc. ankietowanych konsumentów deklaruje, że w ogóle go nie odwiedza, a ponad połowa mieszkańców odwiedza obiekt co najmniej raz w miesiącu. W małym mieście (np. liczącym poniżej 50 tys. mieszkańców) park handlowy posiada mocną pozycję, jeśli chodzi o zakupy odzieży i obuwia, a, co zaskakujące, operator spożywczy wcale nie jest głównym celem wizyt. Tylko ułamek konsumentów odwiedza obiekt wyłącznie ze względu na ofertę artykułów FMCG supermarketu. W przypadku badanego miasta powodem takich zaskakujących wyników był fakt, że park handlowy powstał jako niezależna inwestycja, a obecny w nim operator spożywczy musi konkurować z silną konkurencją w centrum miasta.

Równocześnie paleta aspektów funkcjonowania obiektu handlowego, na które zwracają uwagę konsumenci jest szeroka. Obejmuje parametry związane z jego formatem (np. szerokość oferty, przystępne ceny), jak i efektami sposobu zarządzania (kompetentna obsługa, czystość). „Badania przeprowadzone przez GfK wskazują, że choć parki handlowe w małych miastach posiadają mocną pozycję, jeśli chodzi o zakupy odzieży i obuwia, to jednak ich oferta jest konfrontowana z szeroką ofertą dużych centrów handlowych z zlokalizowanych w dużych miastach, w których ci konsumenci także bywają i z których odwiedzania nie rezygnują.

- Pozycja operatora spożywczego w parku handlowym, tak ważna z perspektywy inwestora, zależy w dużej mierze od lokalnej struktury konkurencji spożywczej oraz od tego, czy park handlowy został dobudowany do istniejącego już sklepu, który był już lokalizacją dojrzałą, czy jest całkowicie nową lokalizacją handlową wymagającą zbudowania bazy klientów, także dla sklepu spożywczego – mówi Przemysław Dwojak, dyrektor działu Customer Analytics & Sales Strategies w GfK.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13025

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA