REKLAMA
REKLAMA

W małych sklepach wartość transakcji wzrosła do 11,49 zł

Autor: dlahandlu.pl 27 listopada 2014 09:31

W małych sklepach wartość transakcji wzrosła do 11,49 zł

W sklepach małoformatowych do 300mkw. w październiku 2014 zanotowano spadek wartości sprzedaży oraz liczby transakcji względem analogicznego miesiąca rok wcześniej odpowiednio o ok. 8 proc. oraz 9 proc. - wynika z analiz centrum Monitorowania Rynku.

REKLAMA

Największa liczba transakcji raportowana jest tam w miesiącach ciepłych - między majem a sierpniem. W październiku 2014 najsilniejszy spadkowy trend wartości sprzedaży względem października 2013 dotyczył m.in. kategorii: drinki alkoholowe, wermuty, cukier, napoje mleczne funkcjonalne, jogurty smakowe, desery mleczne, zaś największy wzrost charakteryzował kategorie cydrów, pralin - pianek w czekoladzie, tytoni, parówek paczkowanych i jogurtów naturalnych.

Pod względem liczby transakcji do pięciu najważniejszych kategorii w sklepach małoformatowych w październiku 2014 należały piwo, papierosy, napoje gazowane, soki i napoje niegazowane oraz wódki czyste. Alkohole, produkty tytoniowe oraz napoje generowały łącznie w tym miesiącu 47% całkowitej wartości sprzedaży oraz 63% wszystkich transakcji.

Średnia wartość transakcji w październiku wzrosła względem września o 3,3% i wyniosła 11,49 zł. Jednocześnie była wyższa o 1,3% od średniej wartości w październiku 2013. Średnio do koszyka wkładano ok. 3 opakowania produktów na jedną transakcję.

Centrum Monitorowania Rynku Sp. z o.o. pobiera on-line dane sprzedażowe z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych do 300m2. Badane są trendy sprzedaży całości asortymentu sklepów, zarówno produktów paczkowanych, jak i zmiennowagowych.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA