PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

W Polsce najszybciej będzie rosło znaczenie klientów w wieku ponad 45 lat

Autor: Rzeczpospolita 31 marca 2016 10:44

Zmiany na rynku handlowym są coraz głębsze. Liderami zakupów na świecie będą seniorzy. Za 91 proc. wydatków konsumenckich będą odpowiadać mieszkańcy miast. W Polsce najszybciej będzie rosło znaczenie klientów w wieku ponad 45 lat – informuje „Rzeczpospolita”.

REKLAMA

W Polsce pokutuje stereotyp emeryta ledwo wiążącego koniec z końcem, ale także w naszym kraju będziemy w najbliższych latach świadkami ogromnych zmian. Z raportu firmy McKinsey, do którego dotarła „Rzeczpospolita", wynika, że w latach 2015–2030 wzrost populacji będzie odpowiadał już tylko za 25 proc. zwiększającej się konsumpcji w miastach. W latach 2000–2015 było to 42 proc., a jeszcze wcześniej 53 proc.

Głównym motorem wzrostu będą konsumenci wydający coraz więcej per capita, ale oni także bardzo dynamicznie się zmieniają. Z wyników badania, przeprowadzonego w 100 krajach i 3 tys. miast, widać, że popyt będzie przesuwał się do miast. W 2030 r. mają one odpowiadać za 91 proc. wydatków. W tej grupie konsumentów aż 51 proc. wzrostu wydatków będzie pochodzić od grupy 60 plus.

Czytaj więcej w „Rzeczpospolitej”


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 15852

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA