PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

W Polsce powstaje nowy format sklepów - dyskonty premium

Autor: Puls Biznesu 3 sierpnia 2012 09:12

W Polsce powstaje nowy format sklepów - dyskonty premium

Właściciel Biedronki, firma Jeronimo Martins oraz jej konkurent Lidl przez pierwszych sześć miesięcy 2012 r. wydały na reklamę ponad 250 mln zł. Dyskontom bardzo zależy, by nie traktować ich dłużej jak dyskonty, dlatego nie szczędzą wydatków na reklamę pokazująca wysoką jakość ich produktów. Zdaniem ekspertów, jesteśmy świadkami powstawania specyficznego formatu - dyskontu premium - informuje Puls Biznesu.

REKLAMA
Jak podaje Puls Biznesu, z zestawienia przygotowanego przez Kantar Media wynika, że Biedronka odpowiada za 51,5 proc. wydatków na reklamę. Lidl natomiast w pierwszym półroczu wydał 121,5 mln zł, czyli niecałe 8 mln zł mniej od Jeronimo Martins. W drugim półroczu raczej nie będzie gorzej - niemiecka sieć właśnie oficjalnie odpaliła kampanię reklamową z kucharzami Karolem Okrasą i Pascalem Brodnickim. Sieć już wcześniej postanowiła zerwać z wizerunkiem taniego dyskontu. Także Biedronka nie szczędzi wysiłków na zmianę swojego wizerunku - inwestuje w remonty i potężną kampanię telewizyjną.

Eksperci oceniają, że taka polityka sprawdza się, bo Polacy aspirują do lepszego stylu życia, jednak z drugiej strony muszą ograniczać wydatki. Ponadto, dzięki wysiłkowi włożonemu w zmianę wizerunku, do Lidla i Biedronki zaczęli zaglądać klienci z zasobniejszym portfelem. Zdaniem ekspertów, nad Wisłą rodzi się specyficzny na europejskim tle segment - dyskont premium, tańszy niż delikatesy, ale oferujący podobne produkty - czytamy w Pulsie Biznesu.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6234

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA