W przyszłym roku Amazon może wejść na polski rynek

Autor: portaspozywczy.pl / dlahandlu.pl 10 kwietnia 2015 13:31

W przyszłym roku Amazon może wejść na polski rynek Fot. marketingland.com

Rok 2015 może być ostatnim, w którym polskie sklepy internetowe nie muszą rywalizować z amerykańskim gigantem z branży e-commerce Amazon.com. Jak przewiduje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl w rozmowie z serwisami portalspozywczy.pl i dlahandlu.pl, Amazon prawdopodobnie wejdzie na polski rynek w 2016 r.

- Będzie to przede wszystkim potężna zmiana jakościowa w usługach, która wpłynie na rozszerzenie oferty skierowanej do konsumentów. W przypadku konkurencji oznacza to wyższą poprzeczkę w zakresie jakości usług, a także spadek cen dostaw. Z pewnością wpłynie to na sytuację wszystkich operatorów działających na rynku - zaznacza Rafał Brzoska.

Prezes Grupy Integer.pl nie spodziewa się, aby po uruchomieniu sklepu Amazona w Polsce doszło do fali bankructw sklepów internetowych, ale przewiduje, że ostrzejsza konkurencja może doprowadzić część sklepów do problemów finansowych i przyspieszy konsolidację rynku e-commerce w naszym kraju.

Jednym z segmentów biznesu Amazona jest koncept AmazonFresh - sprzedaż produktów spożywczych online. W ramach tego konceptu firma dostarcza swoim klientom świeże produkty, takie jak jajka, truskawki i różne gatunki mięs, wykorzystując do tego swoją sieć ciężarówek i samochodów dostawczych.

Od ok. siedmiu lat AmazonFresh rozwijany jest w niektórych amerykańskich miastach, a od 2014 r. trwają spekulacje na temat uruchomienia projektu w Niemczech i Austrii (na jego wejście do Polski zapewne musielibyśmy poczekać znacznie dłużej). Bill Bishop, znany analityk rynku handlu detalicznego spodziewa się, że AmazonFresh docelowo może działać nawet na 40 rynkach.

- Potencjał rynku handlu żywnością przez internet potwierdza ekspansja w segmencie e-grocery największego koncernu handlowego, czyli firmy Amazon. Firma nie ujawnia wielu danych dotyczących swojego biznesu spożywczego, ale projekt AmazonFresh jest rozwijany w kolejnych miastach USA. Wszystko to sygnalizuje, że można mówić o sukcesie - komentuje Rafał Brzoska.

Przypomnijmy, Amazon w 2014 r. otworzył w okolicy Wrocławia i pod Poznaniem trzy olbrzymie centra logistyczne. Przy ich pomocy firma obsługuje znaczną część dostaw w Europie Zachodniej. Obecność centrów logistycznych Amazona w Polsce pozwala przewidywać, że uruchomienie e-sklepu amerykańskiego giganta w naszym kraju jest już tylko kwestią czasu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane