W ramach Carrefour express będzie testowany nowy koncept

Autor: dlahandlu.pl 31 marca 2011 10:18

W ramach Carrefour express będzie testowany nowy koncept

- Dla franczyzy mamy logo Carrefour express, ale w ramach tego logo będziemy testować nowy koncept - mówi Francois Vincent, dyrektor ds. franczyzy w Carrefour Polska.

Ile potrzebujecie Państwo czasu, żeby stać się siecią ogólnopolską?
Liczymy, że potrzebne są nam jeszcze 2 lata, przy tym tempie które sobie narzuciliśmy. W tym i przyszłym miesiącu chcemy otworzyć 15 sklepów. 2010 rok zakończyliśmy liczbą 80 sklepów, a w tym roku chcemy uruchomić 200 placówek. W kolejnych latach podobnie, czyli szybko i ambitnie, w porównaniu z dotychczasowym tempem otwarć, ok. 50 sklepów rocznie. Pod koniec 2013 roku chcemy mieć ponad 600 placówek. Takie tempo ma swoje ograniczenia, bo ekipy, które z nami pracują mają w planie otwieranie sklepu co 2 dni. Oczywiście mamy rosnący zespół osób, ale trzeba pamiętać, że pracujemy z każdym sklepem przez 3 tygodnie, szkoląc na miejscu personel, analizując i zmieniając asortyment i wystrój, przygotowując partnera. Dla klienta sklep jest zamknięty tylko przez 2-3 dni, ale cały proces zmian w sklepie trwa 3 tygodnie. Chcemy mieć bowiem pewność, że właściciel, którego zaangażowaliśmy do wspólnego przedsięwzięcia w pełni popiera i rozumie wspólny proces prowadzenia tego biznesu, według zasad, polityki, know-how, które będą opłacalne dla obu stron. Z naszego punktu widzenia ważne jest szkolenie w sklepie, bo tylko wtedy możemy odpowiedzieć na potrzeby naszego partnera, analizując z nim strukturę klientów, ceny, konkurencję, i jego lokalizację. Przy czym nie robimy rewolucji, ale wpasowujemy się w model, który dotychczas działał i był opłacalny, zarówno jeśli chodzi o asortyment, jak i usługi dodatkowe.
A czy bierzecie Państwo pod uwagę jakiś rodzaj dywersyfikacji swojej oferty i stworzenia nowego logo dla franczyzy?
Dla franczyzy mamy logo Carrefour express i je chcemy rozwijać. Pracujemy jednak nad nowym konceptem w ramach tego logo. Może on wejść w fazę testów w drugiej połowie 2011 roku. Jednak logo Carrefour express zostanie naszym jedynym brandem dla sklepów osiedlowych. Przy czym pracujemy nad wyborem usług i stworzeniem takiego konceptu, który stanie się najchętniej wybieraną i ulubioną placówką klientów na rynku. Naszym głównym założeniem jest jak najlepsze dopasowanie się do potrzeb klientów, ich wymagań i w tę stronę się kierujemy, w naszych pracach nad rozwojem obecnego i nowego konceptu. Na razie, jak widzimy, dla klienta najważniejsze jest, aby sklep był blisko i zapewniał świeże produkty tanio. Szukamy specyficznego asortymentu, w niektórych lokalizacjach, uzupełniamy półkę asortymentem non food, gdy okazuje się, że akurat ten towar dobrze tam rotuje. Myślimy też o wprowadzeniu dodatkowych usług, ale tylko takich, których klienci naprawdę oczekują od sklepu.

Fragment wywiadu z Francois Vincentem, dyrektorem ds. franczyzy w Carrefour express.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10993

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane