W sklepach ruszyły wyprzedaże - tegoroczne przeceny będą jednak krótsze

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 23 czerwca 2014 10:54

W centrach handlowych w całej Polsce ruszyły wyprzedaże. Aż 89 proc. kupujących w galeriach, deklaruje, że weźmie w nich udział. Ponad 60 proc. planuje zrobić zakupy w pierwszych tygodniach wyprzedaży – wynika z sondy zakupowej Silesia City Center.

W ponad 400 galeriach handlowych w Polsce rozpoczęły się letnie wyprzedaże. Zdaniem specjalistów tegoroczne przeceny będą krótsze niż przed laty. Świadczyć mają o tym wysokie już na starcie zniżki. Jeszcze 3 lata temu zaczynały się one od poziomu 20-30 proc., dziś sięgają nawet 50-60 proc. w pierwszych tygodniach przecen.

Sklepy coraz częściej muszą zwiększać sprzedaż w okresie wakacyjnym, ale także robić miejsce dla coraz popularniejszych kolekcji pre-fall, które wchodzą do sklepów często razem z wyprzedażami. Klienci są także bardziej świadomi mechanizmów wyprzedaży. 20-30 proc. będące do niedawna zachętą, dziś tylko powstrzymuje klienta od zakupu.

- Wyprzedaże z roku na rok są coraz krótsze, coraz wcześniej się także zaczynają, są także intensywniejsze. Jeszcze 3 lata temu był to początek lub połowa lipca, dziś jest to końcówka czerwca. Pod tym względem sklepy w Polsce naśladują sklepy w Niemczech czy Wielkiej Brytanii, gdzie wyprzedaże letnie zaczynają się już połowie czerwca. Wyższy procent jest także odpowiedzią na to, czego oczekuje klient. 30 proc. przestał być zachętą do kupowania, a jedynie powstrzymuje od zakupu, w nadziei na głębszą przecenę - mówi Ewa Marcinek, dyrektor Silesia City Center.

Aż 89 proc. robiących zakupy w galeriach handlowych deklaruje, że weźmie udział w tegorocznych wyprzedażach, to o 8 proc. więcej niż przed rokiem. Aż 72 proc. deklaruje, że kupi ubrania lub buty, 32 proc. skieruje się w stronę sklepów z wystrojem wnętrz, a 23 proc. do drogerii. Mniej popularne będą książki (9 proc.) i sprzęt elektroniczny (5 proc.). - podaje w swojej sondzie Silesia City Center.

- Polacy na wyprzedażach kupują przede wszystkim ubrania, buty, dodatki, galanterię skórzaną - ten trend od lat się nie zmienia. Zmieniają się natomiast wydatki. Wydajemy coraz więcej, coraz częściej robiąc zakupy na wyprzedażach w sklepach z wyższej półki. Bywa że kupujemy jedną rzecz, która pochłania cały wyprzedażowy budżet - mówi Ewa Marcinek.

Przeciętny wyprzedażowy budżet zamknie się w przedziale 250-350 zł - taką kwotę deklaruje 49 proc. robiących zakupy na wyprzedażach. Za nie więcej niż 200 zł zakupy zrobi 29 proc. Rekordziści natomiast deklarują wydatki powyżej 2,5 tys. zł (3 proc.). O tym, że na wyprzedażach się oszczędza przekonane jest 61 proc. Polaków. Jednocześnie 45 proc. deklaruje, że w czasie wyprzedaży wydaje zdecydowanie więcej niż podczas zwykłego wypadu do galerii - wynika z sondy Silesia City Center.

Ponad 60 proc. Polaków planuje zrobić zakupy w pierwszych tygodniach przecen. Blisko 30 proc. będzie czekało na dalsze wyprzedaże licząc na magiczne „-70 proc." - podaje Silesia - W zeszłym roku wiele marek zakończyło już wyprzedaże w sierpniu, rezygnując całkowicie z pogłębionych wyprzedaży. Ten trend obserwujemy od kilku lat. Wyprzedaże stają się krótkim, ale intensywnym strzałem cenowym - mówi Ewa Marcinek.

Sondę zakupową Silesia City Center przeprowadzono w dniach 4-18 czerwca 2014 na grupie 500 dorosłych osób w wieku 18-55l.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane