PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

W social media rządzą wpisy dotyczące Biedronki, Lidla i Tesco

Autor: Magdalena Zapaśnik, ekspert w Dziale Analiz IMM 28 lipca 2016 11:34

Niemal 90 procent materiałów na temat TOP 10 sieci handlowych w I półroczu 2016 roku opublikowano w social media. Prawie 8,5 mln interakcji świadczy o dużym zaangażowaniu internautów w proces zakupowy, który znacznie wykracza poza przestrzeń sklepu – wynika z najnowszego badania IMM. Biedronka prowadzi liczbą publikacji (110 tys.) oraz udostępnień (2,3 mln), tuż za nią Lidl i Tesco.

REKLAMA

Z danych IMM wynika, że połowę tortu w pierwszym półroczu 2016 podzieliły między sobą Biedronka i Lidl. Sieć Jeronimo Martins, która była w analizowanym okresie liderem zestawienia, zebrała 28,4% wszystkich wzmianek na temat sieci. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się Lidl (23,8%) oraz Tesco (17,4%). Pierwszą dziesiątkę najsilniejszych medialnie marek z branży handlowej zamykają Real i Piotr i Paweł (odpowiednio 2,6 i 2,7%) oraz Intermarche (2,4%).

Jak wynika z porównania najaktywniejszych źródeł publikacji w IMM, Facebook i Twitter to dwa najpopularniejsze media, w których klienci dzielą się opiniami na temat sieci handlowych, szukają informacji na temat oferowanych produktów i wymieniają się informacjami na ich temat.

Z badania „Lubię to czy Kupuję to” przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej wynika, że 43 proc. użytkowników social mediów „lajkuje” różne marki. Nieco częściej robią to kobiety niż mężczyźni (6 p.p. przewagi). Niemal co drugi polski internauta śledzi marki w social mediach, 46 proc. użytkowników poznaje je dzięki nim, zaś 60 proc. badanych poszukuje informacji o markach i treści przez nie udostępnianych.

Znaczącą rolę Facebooka w komunikacji z klientami sieci handlowych potwierdza także zestawienie z modułu analitycznego IMM w podziale na media. W zależności od sieci handlowej, Facebook obejmuje od 38% do 55% wszystkich publikacji.

Polacy lubią się dzielić – także informacjami na temat swoich zakupów. Wśród interakcji z treściami na ten temat, zdecydowanie prowadzą udostępnienia – w I półroczu wynoszą aż 71% wszystkich reakcji internautów. Wśród wszystkich udostępnień prawie połowę stanowią te, które dotyczą Biedronki. Kolejne miejsca zajmują Żabka oraz Lidl (odpowiednio 23% i 16% całości).

Szczyt popularności sieci Biedronka przypadł na okres pomiędzy 14 a 20 marca. W tym czasie internauci dzielili się informacją o rewelacyjnej ich zdaniem promocji na płytę zespołu One Direction „Made In The A.M”. W specjalnej ofercie sklepu produkt ten kosztował 15 zł, podczas gdy w innych sklepach cena dochodziła do 60 zł. „Kupiłam w biedrze MITAM za 15 zł. Powód dla którego kocham Polskę? Biedronka” – pisze uszczęśliwiona użytkowniczka Twittera. A druga dodaje: „ten uczuć gdy wydałaś tyle hajsu na mitam, a ludzie sobie ją kupują w biedronce za 15 zeta, czyli jak przegrać życie”.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16386

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1120696

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA