W tym roku na produkty prozdrowotne Polacy wydadzą 4,8 mld zł

Autor: Rzeczpospolita 13 czerwca 2011 08:50

W tym roku na produkty prozdrowotne Polacy wydadzą 4,8 mld zł

Firma badawcza Euromonitor International szacuje, że w 2011 r. na napoje funkcjonalne Polacy przeznaczą prawie 412 mln euro (według aktualnego kursu euro to ponad 1,6 mld zł). Łącznie z wydatkami na pakowaną żywność z witaminami, błonnikiem czy wapniem wartość polskiego rynku funkcjonalnych produktów spożywczych wyniesie ponad 1,2 mld euro, czyli 4,8 mld zł - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Oshee, Ustronianka, Bakalland czy Polmlek to - zdaniem "Rzeczpospolitej" - tylko niektóre firmy, które w ostatnim czasie zdecydowały się zaistnieć na rynku żywności funkcjonalnej i czerpią z tego niemałe dochody.

Żywność funkcjonalna od dłuższego czasu zdobywa popularność na Zachodzie. Według Euromonitora w 2015 roku wydamy na nią w sumie ponad 1,5 mld euro, czyli ok. 6 mld zł. Szczególnie szybko będzie rosła w naszym kraju sprzedaż napojów funkcjonalnych. Za cztery lata będzie o 17 proc. wyższa niż w 2010 r.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane