W tym roku polski rynek e-commerce może zwolnić

Autor: PAP 6 października 2014 20:11

Polski rynek e-commerce w 2014 roku nadal będzie rósł w tempie dwucyfrowym, które jednak może okazać się nieco niższe niż w ubiegłych latach i znajdzie się w przedziale 15-20 proc. - powiedział PAP Przemysław Budkowski VP Marketplaces w Naspers.

"Dynamicznie zmieniają się przyzwyczajenia i nawyki użytkowników, co sprawia, że dokładne przewidywania co do wzrostu całego rynku e-commerce są trudne do określenia. Udział polskiego e-commerce w handlu to ok. 3,5-4 proc., a więc dosyć dużo. To oznacza, że dynamika wzrostu całego rynku może nieco zwolnić" - powiedział PAP Budkowski.

"Oczywiście nadal będzie to jednak tempo dwucyfrowe, i w 2014 roku powinno się ono utrzymać w przedziale 15-20 proc." - dodał.
Zaznaczył jednocześnie, że w ramach całego rynku najszybsze tempo wzrostu powinien notować segment mobilny.
Budkowski powiedział, że na tle rynków zagranicznych widać, że polski rynek e-commerce wciąż ma potencjał do wzrostu.
"Biorąc pod uwagę tendencje obserwowane na rynkach zagranicznych można powiedzieć, że polski rynek e-commerce wciąż ma potencjał do wzrostu i będzie dążył do poziomu Europy Zachodniej. Pod względem dynamiki polskiego rynku są spore fluktuacje, dynamiki w poszczególnych kategoriach produktowych różnią się wyraźnie" - powiedział.
Na pytanie, jak wygląda udział rynku e-commerce w handlu w Stanach Zjednoczonych i państwach Europy Zachodniej, Budkowski odpowiedział: "W Stanach Zjednoczonych udział ten to ok. 5-6 proc., w Wielkiej Brytanii jest to już około 10 proc., podobnie w Skandynawii".
Dodał, że pomiędzy rynkami e-commerce w poszczególnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej widać wyraźne różnice.
"Nie można powiedzieć, że wszystkie rynki Europy Środkowej i Wschodniej rozwijają się podobnie. Każdy z tych rynków ma swoją specyfikę i w zasadniczy sposób się różni, czy to pod względem dynamiki wzrostu, czy to pod względem wewnętrznej specyfiki" - powiedział.

Naspers jest międzynarodowym koncernem mediowym mającym siedzibę w Republice Południowej Afryki. Jednym z jego głównych aktywów na obszarze Europy Środkowej i Wschodniej jest Grupa Allegro.
Budkowski powiedział, że w najbliższych latach jednym z fundamentów strategii rozwoju Allegro będzie segment mobilny. Dodał, że według Naspers w ciągu kilku lat zdecydowana większość zakupów będzie dokonywana przez telefony komórkowe i tablety.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • marcvin 2015-02-27 15:43:36

    Czyżby rynek w końcu się nasycił? Zastanawiam się czy zostały jeszcze jakieś nisze które można zająć :-). Dla zainteresowanych infografika - oferteo.pl/infografika/rynek-e-commerce-w-polsce

  • Agata_jak 2014-10-31 16:19:25

    E-commerce? A m-commerce dla odmiany ma się wyjątkowo dobrze. Więcej wiadomości na ten temat w najnowszym raporcie mgeneratora.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane