W tym roku wartość polskiego e-commerce przekroczy 30 mld zł

www.portalspozywczy.pl 9 września 2015 17:47

Handel detaliczny w internecie jest bardzo stabilnie rozwijającym się kanałem sprzedaży rynku detalicznego w Polsce. Jak pokazują nasze prognozy, w tym roku jego wartość przekroczy 30 mld zł, a do końca dekady jeszcze się podwoi - czytamy w raporcie PMR „Handel internetowy w Polsce 2015. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2015-2020”.

Co więcej, Polski e-rynek jest wciąż we wstępnej fazie wzrostu. Choć z roku na rok staje się także rynkiem bardziej dojrzałym, co już widać w wysokim nasyceniu tego kanału w niektórych sektorach handlu detalicznego – np. w segmencie RTV, AGD i elektroniki użytkowej. Z drugiej strony są segmenty, jak handel spożywczy, handel produktami dla dzieci, czy DIY, które wciąż cechują się bardzo wczesną fazą rozwoju (pierwszy wspomniany), czy wysokim rozdrobnieniem (pozostałe dwa).

Wartość internetowej sprzedaży detalicznej  rośnie w tempie dwucyfrowym od 2011 r. Wtedy jednak wartość rynku wynosiła 18,2 mld zł, w 2012 było to już 21 mld zł, a w 2013 r. 23,9 2 mld zł, w 2014 r. według szacunków PMR nastąpił skok do 27,5 mld zł. W roku 2015 ma ona sięgnąć niemal 32 mld zł.

Ciekawie przedstawia się dynamika z jaką rósł rynek e-commerce w Polsce. Najszybciej, bo w tempie 16,2 proc. rynek handlu internetowego rozwijał się w roku 2011, kolejne dwa lata to okres spowolnienia do 15,7 proc. w 2012 r. i ostre hamowanie do 13,4 proc. w roku 2013. Kolejne lata przyniosły odbicie i stabilizację na poziomie 15,3 proc. w 2014 r. i 15,4 proc. w roku obecnym.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane