REKLAMA
REKLAMA

W ubiegłym roku 43 proc. przedsiębiorstw realizowało programy lojalnościowe

Autor: dlahandlu.pl 8 kwietnia 2015 13:13

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, 43% przedsiębiorstw działających w Polsce realizowało w 2014 roku programy wsparcia sprzedaży skierowane do partnerów biznesowych. Jednocześnie w ramach prowadzonych akcji, firmy decydowały się na outsourcing całości lub części obowiązków. W poprzednim roku ponad 1/3 podmiotów korzystała z pomocy zewnętrznych specjalistów i oferowanych przez nich narzędzi. Najczęściej organizatorzy outsourcowali kwestie nagród, czyli m.in. ich zakup, zarządzanie katalogiem upominków czy logistykę.

REKLAMA

43% podmiotów prowadziło w 2014 roku programy lojalnościowe, natomiast kolejne 28% planuje je realizować w przyszłości. Te wyniki potwierdzają, że projekty wsparcia sprzedaży wpisały się
na stałe w aktywność wielu przedsiębiorstw. W ubiegłym roku średni roczny budżet przeznaczany na programy lojalnościowe wyniósł 423 000 zł. Ten prawie 12-procentowy spadek w odniesieniu do 2013 roku nie świadczy jednak o ewolucji podejścia przedsiębiorstw do kwestii budowania lojalności, ale o zmianie sposobu i narzędzi jej zdobywania.

Spadek średniego budżetu przeznaczanego na programy lojalnościowe B2B jest wynikową obniżonych udziałów nagród gotówkowych (rabatów i upustów) w ogólnym zestawieniu typu nagród. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, w 2014 roku udział gotówki jako nagród w akcjach skierowanych do kontrahentów spadł o 13 punktów procentowych. Wzrosło natomiast wykorzystanie kart przedpłaconych, kuponów oraz nagród rzeczowych.

Dynamicznie rośnie odsetek firm stosujących karty przedpłacone – co najmniej 2 lata lub dłużej korzysta z nich już 71 procent firm, podczas gdy w 2013 roku było to 57%. Uczestnicy akcji wsparcia sprzedaży doceniają je za swobodę wyboru finalnej nagrody, uniwersalność i rozbudowaną sieć akceptantów, a organizatorzy za prostotę procesu realizacji zamówienia, łatwość przechowywania czy sprawną logistykę.

- Spadek popularności nagród gotówkowych w formie rabatów i upustów w ramach programów wsparcia sprzedaży jest dowodem na to, że organizatorzy akcji uświadomili sobie, że to bardzo kosztowny dla firmy typ gratyfikacji, który szybko znika z pamięci uczestników i nie przynosi trwałych efektów. Zatem, jeśli zależy nam na budowaniu stabilnych i stałych relacji, warto postawić na rozwiązania, które wywołają u obdarowanego pozytywne emocje i pozostaną w pamięci na długo. Przykładem takim mogą być karty przedpłacone, vouchery lub też bogate katalogi, umożliwiające użytkownikom swobodny wybór finalnej nagrody - mówi Dariusz Deszczka, Category Manager, Sodexo Benefits and Rewards Services.

W tegorocznej edycji „Badania potencjału rynku BTL” weryfikacji poddano także trendy
w organizacji i zarządzaniu programami lojalnościowymi. Według danych, 34% firm prowadzących działania wspierające sprzedaż outsourcuje przynajmniej jeden element programu lojalnościowego tj. koncepcję i mechanizm, wdrożenie, zarządzanie i prowadzenie lub nagrody.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA