REKLAMA
REKLAMA

W zamian za spersonalizowaną ofertę klient podzieli się swoimi danymi

Autor: pr, dlahandlu.pl 4 maja 2016 11:13

Pod wpływem zachodzących na rynku zmian, takich jak transformacja cyfrowa, chęć wyróżnienia się, oczekiwania nowych pracowników, czy zmieniające się wymagania klientów, coraz częściej jesteśmy świadkami odchodzenia od tradycyjnego modelu zarządzania przez cele na rzecz zarządzanie przez jakość, w którym ważne jest kompleksowe spojrzenie na firmę i jej otoczenie - podkreślają autorzy „Przywództwo przyszłości. Polski lider gotowy na zmiany?”.

REKLAMA

Jak czytamy w raporcie dzisiejsi konsumenci, reprezentujący licznie pokolenie Y, dzięki wykorzystaniu technologii niedostępnej dla poprzedniej generacji, stali się świadomymi klientami. Dzięki smartfonom są oni w stanie porównać ze sobą ceny, specyfikację techniczną i opinie użytkowników wybranych dóbr i usługodawców. Taki cyfrowy konsument przed dokonaniem transakcji sprawdza różne oferty, bierze pod uwagę rekomendacje i opinie w mediach społecznościowych, porównuje produkty i usługi, a przede wszystkim oczekuje „specjalnego” podejścia. W zamian za spersonalizowaną ofertę jest w stanie podzielić się swoimi danymi i pozytywną opinią o marce. Jednocześnie zwraca szczególną uwagę na wartości przyświecające firmie oraz działanie zgodnie z nimi. Szczególnie ceniony jest też przejrzysty sposób działania, jasno określone reguły zatrudniania pracowników, a także precyzyjnie oznaczone źródła pochodzenia wykorzystywanych do produkcji materiałów. Do osiągnięcia sukcesu wiedzie więc zadowolenie klienta, uzyskiwane dzięki zapewnieniu wysokiego poziomu wiarygodności.

Obecnie aż 54% polskich firm (na świecie odsetek ten jest znacznie niższy i wynosi 31%) przeznacza ponad 15% swoich przychodów na inwestycje związane z technologiami cyfrowymi. Głównym celem tych działań jest osiągnięcie przewagi konkurencyjnej (taką odpowiedź wskazało 91% respondentów badania PwC), a także poprawienie obsługi klienta (36%) i osiągnięcie wyższego przychodu (33%). Jednak inwestycje to zaledwie jedna strona medalu. Po drugiej znajduje się umiejętne korzystanie ze zdobyczy technologicznych, takich jak analityka wielkich zbiorów danych (Big Data) czy dostosowanie kanałów sprzedaży i obsługi do wymagań „cyfrowego” klienta. Dziś mówi się już nawet o tzw. czwartej rewolucji przemysłowej określanej często pojęciem Industry 4.0.  Kluczowymi elementami tej zmiany są niezliczone połączenia ludzi, rzeczy i maszyn, czyli internet rzeczy.

W Polsce odsetek przedsiębiorstw, które planują osiągnąć wysoki poziom digitalizacji, jest wyższy niż w innych krajach, nawet bardziej rozwiniętych. Deklarowane inwestycje w dalszą cyfryzację produkcji przemysłowej sięgają nawet 100 miliardów złotych rocznie, z czego 2/3 powinno zwrócić się w ciągu zaledwie dwóch lat. Warto jednak mieć na uwadze, iż wdrażane w Polsce rozwiązania są czasami mniej zaawansowane niż w Zachodniej Europie. Większy odsetek przedsiębiorstw w digitalizacji swojej działalności skupia się tylko na jednym jej aspekcie zamiast wielotorowo dążyć do pełnej cyfryzacji. Nadal także wśród ograniczeń dominują kwestie finansowe, podczas gdy zachodnie przedsiębiorstwa zwracają większa uwagę na brak kadr z odpowiednimi kwalifikacjami i kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12491

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA