W zeszłym roku wydaliśmy 15,5 mld zł na e-zakupy

Autor: dlahandlu.pl/pr 12 kwietnia 2011 12:20

Jak wynika z badań Net Tack SMG/KRC do produktów najczęściej kupowanych online zaliczamy: książki (sięga po nie ponad 14 proc. internautów), odzież i obuwie (12 proc. e-klientów), telefony komórkowe i akcesoria oraz sprzęt komputerowy i RTV (9 proc.).

Z aukcji korzysta 60 proc. internautów, a z zakupów w e-sklepach około 50 proc. jak podają wyniki badań Nielsen Group. Polskie sklepy internetowe stają się coraz bardziej profesjonalne i wiarygodne, dbają o asortyment oraz wysoką jakość obsługi klienta.

Według najnowszych danych obecnie w Polsce istnieje około 10 tysięcy e-sklepów. Przedsiębiorcy w sieci kuszą konsumentów między innymi: rabatami, darmową dostawą, zakupami grupowymi lub w serwisach społecznościowych. Z badań przeprowadzonych przez Euromonitor wynika, że wartość polskiego handlu w internecie podwoi się w ciągu najbliższych czterech lat.

Polscy e-klienci to przede wszystkim osoby młode do 39. roku życia, uczniowie i studenci, kadra zarządzająca i przedstawiciele wolnych zawodów.

Użytkownicy sieci najczęściej korzystają ze stron internetowych sprzedawców detalicznych, wyszukiwarek oraz stron umożliwiających porównywanie cen. Polacy wyróżniają się spośród wszystkich krajów europejskich - wolą korzystać ze stron internetowych sprzedawców (65 proc.) niż z innych stron.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane