Walmart, Tesco, Aldi, Carrefour i Auchan w 10-tce najcenniejszych marek handlowych

Autor: wirtualnemedia.pl 4 czerwca 2012 14:06

Walmart, Tesco, Aldi, Carrefour i Auchan w 10-tce najcenniejszych marek handlowych

W siódmej dorocznej edycji rankingu najcenniejszych marek na świecie BrandZ Top 100, realizowanego przez Millward Brown Optimor na zlecenie Grupy WPP, Walmart osiągnął wartość marki na poziomie 34,4 mld USD i zajął pierwsze miejsce w rankingu sektora handlu detalicznego. Na trzecim miejscu uplasowała się sieć Tesco, na 7. Aldi, na 8. - Ikea, 9. miejsce zajął Carrefour, a pierwszą dziesiątkę zamyka Auchan. Miejsce 14. zajął Lidl.

Walmart przesunął się o jedno miejsce w rankingu sieci detalicznych pomimo spadku wartości o 8 proc. Na drugie miejsce spadła sieć Amazon, tracąc 9 proc. wartości, która wyniosła 34 mld USD.

- Do wzrostu wartości marki Walmart przyczyniła się jej międzynarodowa ekspansja, w tym także na rynki Afryki, który jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się regionów - Walmart nabył tam sieć Massmart" - zwraca uwagę Peter Walshe, dyrektor ds. rankingu BrandZ w firmie Millward Brown.

Autorzy rankingu zwracają uwagę, że Walmart z powodzeniem poradził sobie z wyzwaniami wynikającymi z „ucyfrowienia" konsumentów, którzy mają obecnie stały dostęp do jej rywali. Walmart zbudował swoją ofertę wokół wszelkich możliwych punktów kontaktu z konsumentem (tzw. touchpoints). Marka udoskonaliła obsługę klienta, oferując w swoich sklepach dostęp do bezprzewodowego internetu, zmieniła strukturę portfela pod kątem aktywności w internecie i w realu oraz zaoferowała posiadaczom telefonów komórkowych możliwość zamawiania towarów bezpośrednio z aparatów telefonicznych i zapłaty przy odbiorze w sklepie, jeżeli nie chcą lub nie mogą korzystać z płatności kartą kredytową.

Czytaj także: Walmart może wkrótce wejść do Polski, sieć rozmawia z Metro Group

Sieć Tesco wyhamowała ostatnio tempo ekspansji fizycznej i na nowo zwróciła uwagę na jakość obsługi klienta. Sieć ta ogłosiła niedawno, że planuje zatrudnić jeszcze 8 tys. pracowników bezpośredniej obsługi klienta w samej Wielkiej Brytanii.

- Jakość obsługi staje się ważnym elementem tego, co nazywamy doświadczeniem konsumenckim (consumer experience). Jakość obsługi bezpośredniej w sklepach stała się w tym roku oczkiem w głowie wielu sieci handlowych, a dzięki inwestycjom w nowe technologie można wyposażyć pracowników w lepszą wiedzę. Koncepcja detalicznej obsługi wielokanałowej oznacza, że sieć zapewnia obsługę także w sytuacjach, gdy klienci robią zakupy przez internet jednocześnie w tym czasie kiedy fizycznie przebywają w sklepie. Sieci takie jak John Lewis i Tesco w Wielkiej Brytanii czy Walmart w USA oferują obecnie bezpłatny bezprzewodowy internet w swoich sklepach - powiedział Walshe.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • blogkupca.pl 2012-06-04 14:14:32

    Więcej o WalMart poczytacie na blogu, zapraszam. Sporo informacji na temat wejścia tej sieci na nasz rynek.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane