REKLAMA
REKLAMA

Walmart, Tesco, Aldi, Carrefour i Auchan w 10-tce najcenniejszych marek handlowych

Autor: wirtualnemedia.pl 4 czerwca 2012 14:06

Walmart, Tesco, Aldi, Carrefour i Auchan w 10-tce najcenniejszych marek handlowych

W siódmej dorocznej edycji rankingu najcenniejszych marek na świecie BrandZ Top 100, realizowanego przez Millward Brown Optimor na zlecenie Grupy WPP, Walmart osiągnął wartość marki na poziomie 34,4 mld USD i zajął pierwsze miejsce w rankingu sektora handlu detalicznego. Na trzecim miejscu uplasowała się sieć Tesco, na 7. Aldi, na 8. - Ikea, 9. miejsce zajął Carrefour, a pierwszą dziesiątkę zamyka Auchan. Miejsce 14. zajął Lidl.

REKLAMA
Walmart przesunął się o jedno miejsce w rankingu sieci detalicznych pomimo spadku wartości o 8 proc. Na drugie miejsce spadła sieć Amazon, tracąc 9 proc. wartości, która wyniosła 34 mld USD.

- Do wzrostu wartości marki Walmart przyczyniła się jej międzynarodowa ekspansja, w tym także na rynki Afryki, który jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się regionów - Walmart nabył tam sieć Massmart" - zwraca uwagę Peter Walshe, dyrektor ds. rankingu BrandZ w firmie Millward Brown.

Autorzy rankingu zwracają uwagę, że Walmart z powodzeniem poradził sobie z wyzwaniami wynikającymi z „ucyfrowienia" konsumentów, którzy mają obecnie stały dostęp do jej rywali. Walmart zbudował swoją ofertę wokół wszelkich możliwych punktów kontaktu z konsumentem (tzw. touchpoints). Marka udoskonaliła obsługę klienta, oferując w swoich sklepach dostęp do bezprzewodowego internetu, zmieniła strukturę portfela pod kątem aktywności w internecie i w realu oraz zaoferowała posiadaczom telefonów komórkowych możliwość zamawiania towarów bezpośrednio z aparatów telefonicznych i zapłaty przy odbiorze w sklepie, jeżeli nie chcą lub nie mogą korzystać z płatności kartą kredytową.

Czytaj także: Walmart może wkrótce wejść do Polski, sieć rozmawia z Metro Group

Sieć Tesco wyhamowała ostatnio tempo ekspansji fizycznej i na nowo zwróciła uwagę na jakość obsługi klienta. Sieć ta ogłosiła niedawno, że planuje zatrudnić jeszcze 8 tys. pracowników bezpośredniej obsługi klienta w samej Wielkiej Brytanii.

- Jakość obsługi staje się ważnym elementem tego, co nazywamy doświadczeniem konsumenckim (consumer experience). Jakość obsługi bezpośredniej w sklepach stała się w tym roku oczkiem w głowie wielu sieci handlowych, a dzięki inwestycjom w nowe technologie można wyposażyć pracowników w lepszą wiedzę. Koncepcja detalicznej obsługi wielokanałowej oznacza, że sieć zapewnia obsługę także w sytuacjach, gdy klienci robią zakupy przez internet jednocześnie w tym czasie kiedy fizycznie przebywają w sklepie. Sieci takie jak John Lewis i Tesco w Wielkiej Brytanii czy Walmart w USA oferują obecnie bezpłatny bezprzewodowy internet w swoich sklepach - powiedział Walshe.

  • blogkupca.pl 2012-06-04 14:14:32

    Więcej o WalMart poczytacie na blogu, zapraszam. Sporo informacji na temat wejścia tej sieci na nasz rynek.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12601

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA