Warszawski Koszyk cen: Wojna cenowa w pełni, a markety z bardzo zbliżonym poziomem cen

Autor: dlahandlu.pl 5 sierpnia 2013 14:04

Warszawski Koszyk cen: Wojna cenowa w pełni, a markety z bardzo zbliżonym poziomem cen

Niezapowiedziane przez redakcję dlahandlu.pl badanie cen w 11 sieciach handlowych w Warszawie pokazuje, że sklepy przygotowują się do monitoringów Koszyka cen stosując w wybrane dni, niższe promocyjne ceny, o co najmniej 20 zł przy zakupie 50 produktów. Obecnie badanie wskazuje także, że aż 5 sieci handlowych: Biedronka, Polomarket, Carrefour, Lidl i Tesco mają bardzo zbliżony poziom cen (od ok. 271 do 275 zł), co oznacza, że na zakupach powinniśmy się raczej kierować innymi parametrami a nie ceną, która w wielu sklepach jest niemal identyczna. Liderami niezapowiedzianego badania cenowego pozostały sieci Auchan i Kaufland, choć także tutaj ceny były wyższe niż w planowanych monitoringach, o odpowiednio 40 i 25 zł.

A oto szczegółówe wyniki redakcyjnego badania Koszyk cen dlahandlu.pl z dnia 2 sierpnia z Warszawy:

Spis z etykiet w sklepie Auchan (Warszawa Wola) pokazuje, że 50 produktów z Koszyka można tu kupić za 252,13 zł. Na początku lipca, w badaniu o którego dacie wszystkie sieci były informowane, zakup tych samych 50 towarów wiązał się z wydatkiem 210 zł, czyli ok. 40 zł mniejszym.

W sklepie Kaufland na ul. Birżańskiej w Warszawie można było te same towary kupić 2 sierpnia za ok. 259,08 zł. Miesiąc temu Koszyk 50 produktów kosztował w tej sieci ok. 235 zł, co oznacza różnicę na poziomie 25 zł.

Trzecie miejsce w zestawieniu zajęła sieć Biedronka (sklep przy ul. Związku Walki Młodych), gdzie na zakupy 50 produktów markowych z Koszyka trzeba przeznaczyć 270,92 zł. Jest to o 20 zł więcej niż w czasie badania w lipcu, gdy na wybrane towary z listy obowiązywały ceny promocyjne. Jednocześnie jest to cena niemal identyczna z tą zanotowaną w czasie badania czerwcowego, gdy w sieci obowiązywały ceny regularne.

Zakupy za 274,35 zł można było zrobić 2 sierpnia w Polomarkecie przy ul. Czumy i jest to o ok. 26 zł więcej niż w czasie badania z drugiej połowy lipca.

Również sieć Carrefour (Warszawa Wileńska) proponuje zakupy w cenie ok. 274 zł (274,47 zł). Jest to różnica 17 zł względem zgodnego z harmonogramem badania lipcowego. 

Kolejną siecią, która zaproponowała zakupy w niemal identycznej cenie jest Lidl (274,96 zł). Placówka przy ul. Pileckiego miała obecnie ceny wyższe o 24 zł od tych, które zanotowaliśmy w lipcu, w czasie planowanego monitoringu.

Na podobnym poziomie kształtowały się także ceny w sieci Tesco (275,56 zł). Hipermarket przy ul. KEN ma obecnie wyższe ceny jedynie o 12 zł względem tych zanotowanych w lipcu.

Identyczny poziom cen względem tego, który notowaliśmy w czasie planowanego badania w lipcu zastał nas w sieci Stokrotka. W markecie  przy ul. Powtańców Śląskich za zakupy trzeba było zapłacić 282,77 zł i jest to dokładnie cena także z badania lipcowego.

Piotr i Paweł przy ul. Stawki zaproponował zakupy w cenie 288,48 zł czyli o 21 zł więcej niż w badaniu z II połowy lipca. Zbliżony do poziomu cen z Piotra i Pawała zanotowaliśmy także w sieci E.Leclerc w Warszawie, przy ul. Ciszewskiego. Tu za 50 produktów z listy Koszyka cen trzeba było zapłacić 288,87 zł. Jest to o 58 zł więcej niż w lipcowym badaniu, o którym sieci były informowane.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane