Wartość eksportu polskich produktów przez sieci handlowe wzrośnie w tym roku do 10 mld zł

www.portalspozywczy.pl 9 października 2014 09:16

Według szacunków Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji wartość polskich produktów (w tym żywności i napojów) wyeksportowanych za pośrednictwem sieci handlowych wzrośnie w 2014 r. do 10 mld zł.

Przypomnijmy, że według danych POHiD w 2013 r. wartość eksportu polskich towarów za pośrednictwem sieci handlowych wyniosła ok. 7 mld zł. W tym roku trafią za granicę - pod markami własnymi sieci oraz produktami pod markami producentów - wyroby warte 3 mld zł więcej. Należy zaznaczyć, że udział żywności w eksporcie przez sieci handlowych to ok. 80 proc.
Dodatkowo sprzedaż polskiej żywności w działających za granicą sklepach ma napędzać akcja "Jem bo polskie", w ramach której sieci handlowe chcą zwiększyć spożycie jabłek i warzyw na krajowym rynku, ale także eksport owoców na rynki zewnętrzne.
Jak poinformował Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji sieci biorących udział w akcji (Auchan, Tesco, Selgros, Carrefour, E.Leclerc, Metro Group - czyli Makro C&C i Real, Biedronka, Kaufland i Lidl) zgłosiły do swoich centrali i oddziałów krajowych prośbę w organizacji eksportu. - W odpowiedzi na przesłane zapytanie firmy zwiększyły zamówienia na jabłka od 500 do 13,5 tys. ton w stosunku do dotychczasowych zamówień - mówi Andrzej Faliński.
Poza promowaniem spożycia w kraju firmy członkowskie starają się też zwiększyć eksport polskich owoców i warzyw na inne rynki. - Oczywiście będzie trudno eksportować jabłka na część rynków europejskich. Widzimy jednak możliwości zwiększenia wysyłki polskich owoców na rynek brytyjski, grecki, niektórych niemieckich landów, ale także na rynki azjatyckie i afrykańskie - wyjaśnia dyrektor POHiD.
Przypomnijmy, że 1 października 2014 r. ruszyła kampania promocyjna "Jem bo polskie", organizowana pod auspicjami Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. W kampanii biorą udział firmy handlowe należące do POHiD, tj. Auchan Polska, Carrefour Polska, Galec (Leclerc), Jeronimo Martins Polska, Lidl Polska, Kaufland Polska Markety, Metro Group/Makro Cash&Carry, Schiever Polska, Selgros Polska, Tesco Polska, Żabka Polska.
Celem kampanii jest promocja polskich jabłek oraz innych owoców i warzyw, przez poszerzenie rynku ich zbytu. Kampania ma zachęcić konsumentów do zwiększenia zakupów polskich jabłek i tym samym - poprzez zwiększenie obrotu - wesprzeć producentów w zderzeniu z trudną sytuacją nadpodaży.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane