PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Wartość polskiego rynku e-commerce B2B wzrośnie o połowę

Autor: pr, dlahandlu.pl 9 listopada 2015 12:08

Większość klientów biznesowych składa zamówienia na rzecz firmy w sklepach online, a informacji o produktach poszukują najczęściej na stronach internetowych. Tym samym tradycyjny model sektora B2B w Polsce zmienia się całkowicie - wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej “Trendy w sprzedaży B2B w Polsce 2015”.

REKLAMA

Zgodnie z najnowszym raportem Izby Gospodarki Elektronicznej “Trendy w sprzedaży B2B w Polsce 2015” aż 44 proc. firm B2B sprzedaje wielokanałowo, oferując swoje produkty zarówno w kanale online jak i offline. Jedynie 4 proc. firm B2B przyznaje się do prowadzenia sprzedaży wyłączenie za pośrednictwem sklepów stacjonarnych. Tylko 27 proc. ankietowanych firm posiada własny dział e-commerce, a sprzedażą internetową zajmuje się od 2 do 5 pracowników.

- W 2013 r. estymowana wartość polskiego rynku e-commerce B2B wyniosła 140 mld zł, a obecnie jest na poziomie ok 215 mld zł. Szacuje się również, że w ciągu 4-5 lat wzrośnie o połowę. Mimo tak optymistycznych prognoz, branża e-commerce B2B to nadal niezbadany obszar polskiej gospodarki. Raport stanowi zatem pierwszą próbę pokazania, że biznes B2B musi się zmienić i uwzględnić w swoim podejściu tzw. konsumeryzację. Budowanie przyszłości firmy powinno być oparte o kwestie wartości dla klienta, które obecnie mają kluczowe znaczenie dla osiągania biznesowych celów przedsiębiorstwa i budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. - wyjaśnia Patrycja Sass - Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

Po wdrożeniu e-commerce w firmach nastąpiły zmiany w sposobie komunikacji z klientem (47 proc.), pozyskiwaniu nowych klientów (33 proc.), we wzroście sprzedaży do obecnych klientów (20 proc.), strukturze firmy (20 proc.) oraz asortymencie (13 proc.).

Większość klientów biznesowych kupuje za pośrednictwem sklepów internetowych, zamawia najczęściej sprzęt IT oraz materiały eksploatacyjne dla działów logistycznych. Wszyscy respondenci, przed dokonaniem zakupu, poszukują informacji o produktach. W tym celu najczęściej wykorzystują strony internetowe (78 proc.) oraz sklepy internetowe (74 proc.), dużym zainteresowaniem cieszą się również katalogi produktów na stronach internetowych (63 proc.). Najmniej istotnym źródłem informacji o produktach dla klientów biznesowych są media społecznościowe (15 proc.) oraz infolinia (7 proc.).

W obsłudze posprzedażowej, najczęściej wymienianym czynnikiem jest szybki czas odpowiedzi (85 proc.) oraz profesjonalizm działu obsługi klienta (63 proc.). Ponad połowa, bo 52 proc. respondentów doceni możliwość zwrotu towaru, a 7 proc. znajomość klienta i historii jego zakupów.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA
  • Max

    4,98

  • Śr

    3,29

  • Min

    2,32

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6884

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA