Wartość rynku e-commerce to 32-33 mld zł

www.portalspozywczy.pl 23 lutego 2016 12:14

Według analiz PMR, wartość rynku e-commerce w Polsce w 2015 miała sięgnąć 32 mld złotych, a do końca tej dekady się podwoi. Dla porównania, jeszcze w 2011 roku było to blisko dwukrotnie mniej - 18 mld.

Podobne szacunki (33 mld zł) przedstawiają badania Gemius dla eCommerce Polska. Już 55 proc. badanych internautów deklaruje, że robiło zakupy w e-sklepach.

Rozwija się również sprzedaż online produktów FMCG, chociaż w Polsce to dopiero początek.

– Według ubiegłorocznego raportu Kantar Worldpanel „Accelerating the growth of e-commerce”, globalna sprzedaż online w sektorze FMCG osiągnie do 2025 roku wartość 130 mld dolarów – z 36 mld dolarów w 2014 roku. Dla przykładu, rynek e-commerce w 2014 roku urósł o 20 proc. w Wielkiej Brytanii i 12 proc. we Francji. Światowym liderem w tym zakresie są Chiny, gdzie wartość wzrosła aż o 1/3 – mówi dla serwisu portalspozywczy Przemysław Kuć z Tech Hub Leader.

Dodaje, że Polska nie stanowi wyjątku w procesie adaptacji narzędzi internetowych do sprzedaży produktów FMCG, choć według badaczy wciąż udział sprzedaży internetowej w wartości branży FMCG jest u nas nieporównywalnie mniejsza (0,7 proc.), niż np. w Korei Północnej (13,2 proc.), Wielkiej Brytanii (6 proc.) czy Francji (4,3 proc).

– Przyczyną wzrostu rynku jest m.in. coraz szersze rozpowszechnienie dostępu do platform e-commerce przez duże sieci marketów, ale także przekonywanie się do tej formy zakupów przez konsumentów. E-commerce to jednak także szansa dla małych dostawców produktów z branży FMCG, korzystających z mody na zdrowe żywienie i alternatywne źródła zakupów – mówi Przemysław Kuć.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10674

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane