Wartość rynku m-commerce w Polsce wynosi 2,5 mld zł

Autor: Biuletyn PIH 5 maja 2016 11:34

Do 2018 roku Polska będzie liderem m-commerce w Europie. Jak podaje Patrycja Sass-Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej, wartość rynku e-commerce w Polsce w 2015 roku szacowana była na ok. 30-36 mld zł, z czego (według analityków mGenerator.pl) sama wartość rynku mobilnego wyniosła w zeszłym roku aż 2,5 mld zł - czytamy w Biuletynie PIH.

Zgodnie z raportem MasterCard „The New World of Retail”, Polska do 2018 roku ma szansę stać się europejskim liderem handlu mobilnego pod względem wartości per capita. W praktyce oznacza to, że nasz krajowy rynek może wyprzedzić rynki m-commerce takich krajów jak Dania, Norwegia, Austria czy Wielka Brytania.

Pokolenie „Millenialsów” pokoleniem internetu, rabatów i promocji. Z raportu „E-commerce w Polsce 2015”, przygotowanym przez Gemius na zlecenie eCommerce Polska, wynika, że do zakupów przez internet użytkowników smartfonów motywują: dostępność przez całą dobę (92%), łatwość
porównywania ofert (86%) oraz atrakcyjniejsze ceny niż w sklepach tradycyjnych (82%). Natomiast na pytanie „Co skłoniłoby Cię do częstszego robienia zakupów przez internet?” aż 61% badanych użytkowników smartfonów odpowiedziało „niższe ceny niż w sklepach tradycyjnych”. Co ciekawe, podobne podejście do zakupów mają młodzi Amerykanie. Według danych Valassis, opublikowanych na portalu eMarketer.com, aż o 47% - w porównaniu do roku 2014 - wzrósł poziom wykorzystania kuponów rabatowych wśród Amerykanów z pokolenia Millenialsów w wieku 28-34 lat (odpowiednio 29% i 26% wśród tzw. Generacji X i Baby Boomers’ów). Z tego aż 66% ankietowanych, podczas wyszukiwania promocji, korzysta z dedykowanych do tego stron internetowych z atrakcyjnymi
ofertami - warto wykorzystać te informacje, planując wejście do kanału mcommerce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10873

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane