REKLAMA
REKLAMA

Wartość rynku napojów energetycznych sięgnęła 800 mln zł

www.portalspozywczy.pl 21 marca 2016 18:03

Według badania Panelu Handlu Detalicznego prowadzonego przez Nielsena, wartość sprzedaży napojów energetycznych w Polsce w 2015 r. wyniosła prawie 800 mln zł. - Kategoria kontynuowała wzrostowy trend, przyspieszając tempo rozwoju, które osiągnęło dwucyfrową dynamikę wzrostu sprzedaży wartościowej – mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Bartosz Topór z Nielsena.

REKLAMA

Zdaniem eksperta Nielsen, biorąc pod uwagę strukturę rynku w Polsce oraz impulsowy charakter kategorii nie dziwi fakt, że większość sprzedaży zlokalizowana była w sklepach o powierzchni poniżej 300 mkw. Jednak – jak zaznacza - to kanał dyskontów odnotował najwyższe tempo wzrostu sprzedaży.

- Dyskonty nadal zwiększają liczbę placówek w Polsce, eksperymentują z rozwiązaniami sprzedażowymi charakterystycznymi dla sklepów convenience. W Nielsenie obserwujemy trend, w którym liczba wizyt w sklepach dyskontowych jest już zbliżona do tej w placówkach małego formatu – dodaje Bartosz Topór.

Jak dodaje, rynek napojów energetycznych jest dynamiczny nie tylko pod względem rozwoju tempa sprzedaży, ale również oferty produktowej. - Ponad jedna piąta produktów obecnych na rynku w zeszłym roku nie była w sprzedaży rok wcześniej. Mimo wielu nowości, liczba produktów na rynku pozostała stabilna, co oznacza, że tyle samo z nich zostało wycofanych ze sprzedaży. Nowe produkty pojawiające się na rynku są najczęściej rozwinięciem obecnej już linii o kolejny wariant smakowy. Atrakcyjność kategorii przyciąga również nowych graczy – w danych Nielsena obserwujemy pojawianie się zupełnie nowych marek na rynku - komentuje ekspert.

Podkreśla, że również w segmencie napojów dla sportowców pojawiają się warianty energetyczne – można więc powiedzieć, że napoje energetyczne poszerzają swoje portfolio nie tylko o nowe smaki i marki, ale również o warianty funkcjonalne.

- Podsumowując, kategoria napojów energetycznych jest atrakcyjnym i dynamicznie rozwijającym się rynkiem, na którym zachodzi wiele zmian. Aby podtrzymać atrakcyjność oferty, na rynku pojawiają się produkty zarówno o nowych smakach, jak również w nowych segmentach, które właściwościami wykraczają poza definicję napojów energetycznych – mówi Bartosz Topór.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA