Wartość rynku rozpoznawania obrazów wzrośnie do 4,5 mld dolarów

Autor: dlahandlu.pl 4 października 2013 12:15

Technologia rozpoznawania obrazu Recognize.im, (w skrócie IR - od image recognition), oferowana przez iTraff Technology, daje dostęp do większej ilości informacji o produkcie. Wystarczy jedynie zdjęcie przedmiotu, który nas zainteresował, by na ekranie smartfona, czy innego urządzenia pojawił się komplet potrzebnych informacji. Już teraz szacuje się, że wartość rynku rozpoznawania obrazów wyniesie w przyszłym roku prawie 4 i pół biliona dolarów.

Technologia rozpoznawania obrazu Recognize.im pozwala minimalizować koszty, ponieważ nie wymaga produkowania różnych typów materiałów reklamowych - tych z QR kodem i takich bez. W przypadku technologii rozpoznawania obrazu, QR kod nie zabiera cennej powierzchni reklamowej. 

- Przewidujemy, że coraz więcej firm będzie chciało wykorzystywać możliwości, jakie niesie ze sobą technologia rozpoznawania obrazu - mówi Arkadiusz Skuza, założyciel i CEO iTraff Technology. - Zdecydowanie bardziej naturalne wydaje się sfotografowanie obrazu przedmiotu, który nas zainteresował, jeśli wiemy, że pod nim kryją się interaktywne niespodzianki, jak na przykład przeniesienie nas bezpośrednio do sklepu, który pozwoli nam ten produkt kupić, interaktywna reklama czy więcej informacji o obiekcie, który wzbudził nasze zainteresowanie w czasie spaceru - podkreśla Arkadiusz Skuza. - Przykłady największych światowych marek, takich jak Maybelline, Nike, Coca Cola czy Macy's pokazują tendencję do odchodzenia firm od QR kodów na rzecz technologii rozpoznawania obrazu. 

Technologia rozpoznawania obrazu daje możliwość zeskanowania obrazu, który go zainteresuje i po chwili otrzyma nie tylko podstawowe informacje na jego temat, ale także dowie się o promocjach czy możliwościach wykorzystania danej rzeczy. Jak wynika z badania NPD DisplaySearch*, już teraz 82 procent posiadaczy smartfonów na świecie deklaruje, że przynajmniej od czasu do czasu, korzysta ze smartfona podczas oglądania telewizji. - Takie naturalne interakcje zwiększają skuteczność reklam, ponieważ zwiększają konwersję kampanii nawet o 30% - wyjaśnia Skuza.

Wg raportu agencji MEC, w 2012 roku blisko 7 proc. Polaków miało w telefonie skaner QR kodów, a 5 proc. użyło go choć raz. MEC przeanalizował ponad 7 tysięcy reklam w ponad kilkuset tytułach prasowych, które ukazały się w 2012 roku właśnie pod kątem wykorzystania w nich QR kodów. Tylko 4 proc.analizowanych reklam prasowych zawierało QR kody.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11124

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 281544

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane