Wartość rynku sprzedaży detalicznej w internecie to 24 mld zł

Autor: PMR,pr 14 listopada 2013 10:58

Wartość rynku sprzedaży detalicznej w internecie to 21 mld zł w 2012 roku - wynika z szacunków PMR zaprezentowanych w najnowszym raporcie „Handel internetowy w Polsce 2013 - Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce w latach 2013-2015." Mimo kryzysu finansowego, e-handel funkcjonuje bardzo dobrze i w każdym roku odnotowuje kilkunastoprocentowe wzrosty.

E-handel jest obecnie kanałem na rynku detalicznym, który posiada dwucyfrową dynamikę wzrostu, na którą nie oddziaływają znacząco nawet negatywne informacje na temat kondycji gospodarki czy konsumpcji indywidualnej. Zachodzące zmiany w świecie informatycznym oraz w przyzwyczajeniach konsumentów sprawiają, że z roku na rok rośnie liczba osób stale korzystających z internetu i opierających także swoje zakupy na tym kanale sprzedaży. Wartość rynku sprzedaży detalicznej w internecie wynosiła, według naszych szacunków, 21 mld zł w 2012 roku. Prognoza na rok bieżący pokazuje dalszy wzrost o 15% do ponad 24 mld zł.

Mimo to dynamika rynku jest malejąca, co jest spowodowane kilkoma czynnikami. Po pierwsze, na dynamikę wpływa dojrzewanie rynku, który w niektórych jego segmentach powoli się nasyca. Po drugie, mimo wszystko z roku na rok różnica w cenie produktu pomiędzy kanałem internetowym a tradycyjnym jest coraz mniejsza. Co więcej, sytuacja kryzysowa, która choć przysparza klientów wybierających ten kanał dzięki niższym cenom, równocześnie wpływa jednak na konsumentów, którzy ogólnie wstrzymują się z zakupami.

Ustabilizowanie się dynamiki prognozujemy na rok 2015, w którym powinien nastąpić już odczuwalny wzrost gospodarczy niwelujący ten obecnie negatywny czynnik. Powinna także nastąpić akumulacja działań dużych graczy wchodzących na takie rynki jak odzieżowy czy spożywczy - czytamy w raporcie. Zakupom w sieci towarzyszy szereg motywacji. Wyróżniamy grupy klientów, którzy regularnie dokonują zakupów za pośrednictwem internetu oraz takich, którzy przypadkowo, na próbę, zachęceni promocją kupowali tą drogą.

Wyniki, przeprowadzonego przez PMR badania wskazują, że głównym motywem, dla którego ludzie decydują się na zakup produktów przez internet jest ich korzystna cena (takiej odpowiedzi udzieliło 76% badanych). Niespełna 70% klientów e-commerce zadeklarowała, że zanim zdecyduje się na zakup produktu poszukuje najtańszej oferty. Tak wysoki odsetek odpowiedzi sugeruje, że dla polskich klientów e-commerce ważniejsza niż renoma sklepu czy przywiązanie do marki jest cena. Jednocześnie prawie połowa respondentów (47%) przyznaje, że kupując kolejny produkt z danej kategorii wraca do tego samego sklepu internetowego i nie szuka już bardziej korzystnych cenowo ofert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane