Warunki sprzedaży Małpka S.A. spełnione. Za każdy sklep agencyjny nabywca zapłacił 1,2 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 11 maja 2015 09:52

Warunki sprzedaży Małpka S.A. spełnione. Za każdy sklep agencyjny nabywca zapłacił 1,2 mln zł

Spółka Czerwona Torebka S.A. poinformowała, że spełniła wszystkie warunki zawarte w przedwstępnej umowie sprzedaży Małpka S.A., skutkiem czego jest finalizacja transakcji sprzedaży 100 proc. akcji funduszowi Forteam Investments Limited. Sieć 300 placówek (stan na koniec 2014 roku) została wyceniona na 362,3 mln zł, co oznacza, że cena zakupy każdej lokalizacji sieci, prowadzonej w formule agencyjnej wyniosła ok. 1,2 mln zł. Na przestrzeni ostatniego kwartału 2014 roku sieć Małpka Express zmalała o 50 placówek z 350 do 300 sklepów.

Realizacja transakcji uzależniona była m. in. od uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na przejęcie kontroli nad Małpka S.A. przez kupującego, uzyskania akceptacji wszystkich banków, z którymi sieć zawarła umowy kredytowe, a które takich zgód wymagały, oraz wydania zgód przez wszystkie statutowe organy sprzedającego.

 - Od momentu przejęcia Małpka S.A. przez grupę handlową Czerwona Torebka sieć rozwinęła się z 90 do ponad 300 sklepów. Jesteśmy przekonani, że w rękach Forteam Investments Limited sieć Małpka Express stanie się liderem w swoim segmencie – mówi Paweł Ciszek, prezes zarządu spółki Czerwona Torebka S.A.

Grupa Handlowa Czerwona Torebka powstała w 2007r. i stanowi kontynuację działalności Mariusza Świtalskiego, twórcy sieci handlowych: Eurocash, Biedronka i Żabka. - Jesteśmy przekonani, że w najbliższych latach Małpka wywrze znaczący wpływ na polski handel – dodaje Ciszek.

Spółka poinformowała również, że pozyskany kapitał zainwestuje w pozostałe projekty prowadzone przez Grupę.

- Jesteśmy przekonani, że rozwijany przez naszą spółkę sklep internetowy Merlin.pl jest przyszłością handlu w naszym kraju. Sklep jest nieustannie rozwijany – rozszerzamy asortyment, inwestujemy w nowe rozwiązania logistyczne, które pozwolą nadal podnosić jakość obsługi klienta, testujemy nową, w pełni responsywną stronę internetową. Pozyskany ze sprzedaży sieci Małpka Express kapitał znacząco przyspieszy wdrożenie nowej, przełomowej strategii, która odmieni polski rynek e commerce – skomentował Ciszek.

Małpka Express to sieć sklepów typu convenience rozwijana na zasadach systemu partnerskiego. Pierwszy sklep sieci Małpka Express został otwarty w marcu 2012 roku. Dziś na terenie kraju działa ponad 300 placówek oferujących asortyment spożywczo-monopolowy, składający się z ponad 2500 indeksów. Są to m. in. artykuły spożywcze, słodycze, warzywa i owoce, alkohole i wyroby tytoniowe oraz prasa, chemia i kosmetyki.

W ostatnim czasie Grupa Czerwona Torebka poinformowała o zamknięciu projektu rozwoju dyskontów pod marką Dyskont Czerwona Torebka. Sieć zatrzymała się na liczbie 38 dyskontów, po tym jak stwierdziła, że konkurencja w tym segmencie jest zbyt silna.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

  • pomysł na nowy biznes 2015-05-11 17:38:43

    To teraz proponuje Panu od Małpki,

    zainwestować w hodowle ryb na Podkarpaciu.

    Takie automatyczne akweny do hodowli Pstrągów, z automatycznym dozownikiem jedzenia i napowietrzaniem poprzez siłę wiatru, albo płynącej wody. Kilkadziesiąt, takich hodowli + przetwórnia z chłodnią i na GPW. Same plusy znów wielkie pieniądze, nowe miejsca pracy, świeże ryby częściej spożywane.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane