REKLAMA
REKLAMA

Wciąż spada udział hipermarketów w rynku handlu detalicznego

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 10 marca 2015 14:27

W 2014 roku, po raz kolejny, spadł udział sklepów wielkopowierzchniowych w wartym ponad 230 mld zł rynku detalicznego handlu spożywczego. Rynek się nasyca, a konkurencja dyskontów rozwija - podaje "Dziennik Gazeta Prawna".

REKLAMA
Jak szacuje analizująca rynek firma PMR, w 2014 r. udział największych sieci hipermarketów w detalicznym handlu spożywczym zmalał o 2 proc. Obecnie wynosi 10 proc. (14 proc. jeśli weźmiemy pod uwagę Kaufland). Spadek ma kilka przyczyn. To m.in. coraz większe nasycenie rynku, a także rozwój sieci dyskontowych.

Coraz więcej centrów handlowych powstaje też w mniejszych miejscowościach, gdzie nie ma zapotrzebowania na tak duże obiekty jak hipermarkety. W takich lokalizacjach przeważają sklepy o powierzchni 3-4 tys. mkw. Hipermarkety to zwykle powierzchnie co najmniej dwa razy większe. Rozmówcy "DGP" wskazują też, że klienci wybierają sklepy z mniejszą liczbą produktów, bo skrupulatniej liczą wydatki. A reguła jest taka, że im większy asortyment, tym więcej wydają pieniędzy.

Według danych Cushman & Wakefield na koniec 2014 r. w ramach Tesco, E.Leclerc, Carrefour i Auchan (razem z Real) działało 277 hipermarketów. Dodając Kaufland, było ich 363.

Czytaj więcej w Dziennik Gazeta Prawna.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13616

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA