Wędliny bezglutenowe wychodzą z niszy

www.portalspozywczy.pl 11 kwietnia 2016 19:46

Wędliny bezglutenowe wychodzą z niszy

W kwietniu ubiegłego roku, który był miesiącem świątecznym, całkowita sprzedaży kategorii wędlin do polskich gospodarstw domowych wyniosła blisko 1,284 mld zł. Stanowi to spadek o 6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Aż 70 proc. polskich konsumentów kupuje wędliny kilka razy w tygodniu, 24 proc. raz w tygodniu, a 5 proc. raz na dwa-trzy tygodnie. Tylko 1 proc. badanych deklaruje, że kupuje wędliny jedynie raz w miesiącu.

Przeciętny polski konsument wydaje jednorazowo na zakup wędlin 11 zł i kupuje 600 gramów wędliny. Co czwarty produkt z kategorii wędlin jest kupowany w promocji. Nadal większą popularnością od wędlin paczkowanych cieszą się wędliny na wagę, chociaż udział tych pierwszych stanowi już 1/3 całkowitej wartości sprzedaży całej kategorii.

Jak wynika z badań GfK ponad połowa nabywców woli kupować wędlinę w plastrach. Konsumenci preferują krojenie wędlin na miejscu przez sprzedawcę niż uprzednio pokrojone plastry gotowe do sprzedaży.

Najbardziej popularnym rodzajem wędlin pod względem zakupów w Polsce są kiełbasy tradycyjne i szynki. Udział tych dwóch typów wędlin wynosi prawie 40 proc. w całkowitej wartości sprzedaży kategorii.

Badania potwierdzają, że na rynku wędlin w Polsce zachodzą dynamiczne zmiany, które wpisują się w nowe trendy konsumenckie. Z tego powodu producenci wychodzą naprzeciw prozdrowotnym postawom swoich klientów poszukujących wędlin bez konserwantów, z obniżoną zawartością soli oraz glutaminianu sodu.

Ostatnio na półkach sklepowych pojawiły się wędliny bezglutenowe, które do tej pory dostępne były niemal wyłącznie w niszowych sklepach z ofertą ekologiczną. Konsumenci szukający wędlin wyróżniających się wysoką jakością wybierają spośród wielu ekskluzywnych linii produktów w eleganckich delikatesowych opakowaniach. Dodatkowo, jak wskazują autorzy badania, coraz większą popularnością cieszą się dedykowane linie produktów np. dla dzieci lub dla mężczyzn. Polscy producenci dostrzegli także trend, w który wpisują się wędliny dla wegetarian, produkowane głównie na bazie soi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane