Wiceprezes Bać-Polu: Kupowanie to świadomy proces porównywania cen

Autor: dlahandlu.pl 30 czerwca 2015 16:40

Zdaniem Teresy Sienkiewicz, wiceprezesa Bać-Polu, sieci handlowe stanęły obecnie przed poważnymi wyzwaniami związanymi z głębokimi przemianami jakościowymi w handlu.

Jak tłumaczy Sienkiewicz, nie chodzi tylko o rozwój sprzedaży internetowej czy zróżnicowaną dynamikę rozwoju poszczególnych form handlu, ale także o wzrastającą złożoność operacyjną, zmieniające się relacje pomiędzy handlem detalicznym i hurtowym, silną presję na racjonalizację zapasów czy zwiększanie efektywności łańcucha dostaw. W opinii Sienkiewicz są to jednak obszary, dla których szybkie znalezienie odpowiednich rozwiązań nie powinno przysporzyć sieciom detalicznym zbyt wielu problemów.

Zdaniem wiceprezes Bać-Polu, znacznie większym wyzwaniem stojącym przed sieciami jest kwestia przyjęcia właściwej strategii w obliczu zmian preferencji i zachowań konsumentów.

- Dzisiejszy klient podejmuje decyzje zakupowe po dokładnej analizie produktu, biorąc pod uwagę nie tylko jego cenę, ale również to, co oferuje konkurencja. Kupowanie to już nie tylko wybranie konkretnego produktu, ale świadomy proces porównywania cen oraz szukania jak najlepszych ofert na rynku. Co jednak zrobić, kiedy klientowi nie wystarczają już promocje i atrakcyjne rabaty, by przekonać go do zakupu? Sieci są już w tej chwili zmuszone do szukania nowych sposobów trafienia do potencjalnych klientów wszędzie tam, gdzie atrakcyjne rabaty straciły swą „magiczną moc” - zaznacza Teresa Sienkiewicz w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce". .

Wiceprezes Bać-Polu stawia tezę, że wygranym na rynku handlowym nie będzie ta sieć, która tylko wypracuje odpowiednią strategię w odpowiedzi na dynamiczne zmiany zachowań klientów, ale ta, która rozwiąże problem standaryzacji tejże strategii i przystosuje ją do warunków lokalnego rynku.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane