REKLAMA
REKLAMA

Wiceprezes Emperii: Supermarkety Stokrotka mogą powstawać obok Biedronek

www.portalspozywczy.pl 19 października 2012 11:25

Wiceprezes Emperii: Supermarkety Stokrotka mogą powstawać obok Biedronek

Formuła supermarketowa staje się dziś komplementarna do formuły dyskontowej. Dlatego nie wykluczamy lokalizacji nowych sklepów Stokrotka tuż obok Biedronek - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki i wiceprezes Emperii.

REKLAMA
Dariusz Kalinowski zwrócił uwagę, że za naszą zachodnią granicą, często przy parkingach, przy których jest Aldi i Lidl znajduje się supermarket, bo on daje konsumentowi ofertę, której potrzebuje, a której nie otrzymuje od tamtych sklepów. - Na przykład hard dyskont Aldi ma tylko produkty swojej marki własnej i całą strategię skupia na niskiej cenie. Tymczasem w wielu kategoriach chcemy mieć dobry produkt, na przykład mięso, wędliny, owoce. Chcemy, by wędlina pochodziła od producenta lokalnego. To są kierunki, które pozwalają dzisiaj budować sprzedaż supermarketową - mówi Dariusz Kalinowski.

- Formuła supermarketowa staje się dziś komplementarna do formuły dyskontowej. My już coraz częściej zaczynamy postrzegać lokalizacje dyskontowe jako te, które pomagają nam zarabiać większe pieniądze - dodaje.

Spółka nie wyklucza, że będzie można spodziewać się lokalizacji nowych Stokrotek obok Biedronek.

- Dla nas większym problemem może być Biedronka oddalona od naszego supermarketu 2 km, niż na przykład 100 metrów. Bo klienci mogą pojechać tam i niekoniecznie będą chcieli jeszcze pojechać do Stokrotki, ale jak już wejdą na jeden parking, to podzielenie zakupów staje się naturalną rzeczą. A my potrafimy przyciągnąć konsumentów wieloma elementami - mówi prezes Stokrotki.

Podkreśla, że jako spółka, która jest 10-krotnie mniejsza od Biedronek, Stokrotka próbuje wykorzystać swoje słabe strony jako element przewagi. - Czy Biedronka potrafi sprzedawać lokalne produkty? Przy tej skali działalności i centralnej dystrybucji raczej nie - mówi Dariusz Kalinowski.

- Definiujemy sobie te cechy, które mają nas wyróżniać od Biedronki. Ta sieć stale poprawia jakość swojego asortymentu, zbliżając się w kierunku supermarketu. To jest dla nas główne wyzwanie - aby z jednego strumienia konsumentów uzyskać zadowalającą sprzedaż mając sklepy w tym samym miejscu - dodaje.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12735

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA