Wiceprezes ING Banku Śląskiego: Aleo to pomysł na ucieczkę do przodu

Autor: dlahandlu.pl 5 grudnia 2013 10:12

Wiceprezes ING Banku Śląskiego: Aleo to pomysł na ucieczkę do przodu

Jesteśmy poddani niesamowitej presji ze strony alternatywnych źródeł dostarczania usług bankowych. Dla nas oznacza to niższe przychody, bo różne typy usług, dotychczas oferowanych przez banki, świadczone są przez inne podmioty. Bardzo aktywnym graczem na tym polu są m.in. sieci detaliczne(..) Dlatego postanowiliśmy działać - mówi z rozmowie z portalem dlahandlu.pl Michał Bolesławski, wiceprezes ING Banku Śląskiego, odpowiedzialny za wdrożenie platformy Aleo.

Jakie trendy na rynku bankowości i e-commerce zachęciły Państwa do inwestycji w platformę Aleo?
Zauważyliśmy, że coraz więcej usług, które do niedawna były przypisane do banków są oferowane dzisiaj niemal przez wszystkie podmioty. To oznacza, że jako bank tracimy uprzywilejowaną pozycję w tym zakresie. Przykładem są karty kredytowe oferowane przez sklepy, płatności za pomocą portfeli elektronicznych czy systemów takich jak PayPal. Oznacza to, że firmy technologiczne stopniowo wchodzą na terytorium działania banków. Mogliśmy się temu biernie przyglądać lub starać się temu przeciwdziałać. Postanowiliśmy działać. Na początku odpowiedzieliśmy sobie na pytanie w jaki sposób będzie funkcjonowała gospodarka i relacje społeczne w roku 2020 i gdzie w tym świecie widzimy siebie.

Zatem Aleo ma pomóc Państwu zająć dobre miejsce na rynku w 2020 roku?
Można tak to ująć. Jako bank jesteśmy oparci na relacjach, budowanych między klientem a doradcą klienta. Teraz na rynek wchodzi nowe pokolenie, które redefiniuje sposób prowadzenia tych relacji. W świecie Facebooka, Twittera i Instagramu ludzie komunikują się w inny sposób niż dotychczas. Z ich punktu widzenia bank staje się problemem a nie pomocą, bo zabiera czas i kojarzy się z biurokracją i obowiązkami. Z wielu workshopów, ankiet, a nawet esejów pisanych przez uczniów szkół średnich wyłoniły się pewne kierunki, które były interesujące z naszego punktu widzenia. Jednym z projektów jest Aleo - platforma B2B. Na świecie podobne projekty realizuje wiele firm, w Polsce są niszowi providerzy zajmujący się podobnymi rzeczami. Jednak dotychczas brakowało połączenia dużej instytucji, która obsługuje 300 tys. przedsiębiorstw z użytkownikami końcowymi - firmami . My postanowiliśmy z tych podmiotów, podobnie jak media społecznościowe łączą osoby fizyczne, utworzyć wspólnotę. Chcielibyśmy aby te firmy, dzięki naszej platformie lepiej się poznały i stworzyły więzi. Będziemy dla nich podmiotem, który wspiera ich naturalną integrację. Zachęcamy przedsiębiorstwa, które zarejestrowały się na Aleo, żeby handlowały między sobą, zapraszały swoich kontrahentów i odbiorców, ewentualnie korzystały z produktów bankowych, ale ten ostatni warunek nie jest konieczny do korzystania z naszej platformy.

  • be or not to be 2014-03-16 10:16:20

    Polecam temu panu kilka spotkań z stylistami... wygląda jak ten Buć z Aleo. Mina, jakby musiał za karę pozować do zdjęcia... i ta pozycja zamknięta... naprawdę zachęca do bycia klientem ING... PORAŻKA!!!

  • mgr 2013-12-06 00:09:31

    lepiej niech się skupią na bankowości, bo w e-commerce nic nie zrobią. Sukces osiągnął ten, co im sprzedał pomysł i ustawił sobie na 2 lata robotę za dobrą kasę, bo dłużej tego nie będą utrzymywać :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane