PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Wiceprezes Kolportera: Marki własne generują większą marżę niż produkty brandowe

Autor: Kolporter/www.dlahandlu.pl 16 listopada 2011 17:30

Wiceprezes Kolportera: Marki własne generują większą marżę niż produkty brandowe

Jeżeli weźmiemy pod uwagę uzyskiwaną marżę handlową, to marki własne są produktami bardzo ważnymi. Potrafią generować kilkukrotnie większe marże od produktów znanych firm. Aktualnie marki własne Kolportera mają coraz większy udział we wszystkich kategoriach - mówi Sławomir Pięta, wiceprezes Kolportera, odpowiedzialny za Departament Dystrybucji FMCG.

Do marek własnych Kolportera, oprócz Dobrego Wyboru, słodyczy Oki Dogi i napoju energetycznego Tabu, dołączyły ostatnio produkty kosmetyczne, jak chusteczki higieniczne Sille czy pasta i szczoteczki do zębów Fluorex. Firma stawia na marki własne?
- Jeżeli weźmiemy pod uwagę uzyskiwaną marżę handlową, to marki własne są produktami bardzo ważnymi. Potrafią generować kilkukrotnie większe marże od produktów znanych firm. Ale trzeba pamiętać, że również właściciele sklepów oferujących np. produkty marki Dobry Wybór uzyskują na nich bardzo pokaźne i wyższe od standardowych zyski. I to nas cieszy. Tylko sporadycznie zdarza się, że marża jest niższa niż chcielibyśmy - my i sprzedawcy. Myślę o wojnie cenowej na rynku napojów energetycznych. My w tej wojnie nie uczestniczymy, ale pośrednio nas ona dotknęła. Konkretnie - wpłynęła na obniżenie ceny naszego energetyka Tabu. Nie jest to dobra tendencja, jednak musimy dostosować się do sytuacji rynkowej.
Aktualnie marki własne Kolportera mają coraz większy udział we wszystkich kategoriach i są przeciwwagą dla produktów znanych firm. Pozwalają zdobywać nowych klientów i oferować konsumentowi towar o bardzo wysokiej jakości za rozsądną cenę. Przekłada się to na zysk detalisty, jest również korzystne dla konsumenta. Współczesny klient jest wyedukowany i nie obawia się wyciągnąć rękę po produkt jeszcze mu nie znany.

Czy można już powiedzieć, że marki własne zaczynają dominować na polskim rynku FMCG?
- Jeszcze nie, ale mają coraz mocniejszą pozycję. Właściwie wszystkie mniejsze i większe sieci wprowadzają marki własne i jest to tendencja obserwowana nie tylko w Polsce, na przykład w Szwajcarii stanowią one 60 proc. koszyka zakupowego.
Zauważalny jest ponadto nowy trend - powstawanie marek własnych premium, czyli produktów o wyjątkowej jakości, co jeszcze dwa, trzy lata temu wydawało się niemożliwe. My również w przyszłym roku będziemy chcieli bardzo mocno wpisać się w ten proces.
Za rozwojem marek własnych przemawia naturalna symbioza pomiędzy producentem a dystrybutorem. Pierwsi posiadają nowoczesny park maszynowy, drudzy - sprawne działy sprzedaży, co sprawia, że koszty rozkładają się we właściwy sposób, a przekłada się to na korzystną dla konsumenta cenę. Pomysły na nowe produkty są praktycznie ograniczone tylko ilością grup asortymentowych występujących w handlu oraz potrzebami i oczekiwaniami konsumenta.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11458

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane