REKLAMA
REKLAMA

Wiceprezes Kolportera: W rozwoju rynku FMCG kluczową rolę odegra dystrybucja

Autor: Kolporter/www.dlahandlu.pl 16 listopada 2011 17:38

- Rynek FMCG będzie się coraz bardziej koncentrował, ale jednocześnie - wraz z bogaceniem się społeczeństwa - na pewno będzie się rozwijał. W jego rozwoju kluczową rolę odegra usprawnienie metod dystrybucji i magazynowania oraz tworzenie grup dystrybucyjnych - uważa Sławomir Pięta, wiceprezes Kolportera, odpowiedzialny za Departament Dystrybucji FMCG.

REKLAMA
- Rynek FMCG podlega ciągłym zmianom. Która z nich w ciągu ostatniego roku była - według Pana - najistotniejsza?

- Najbardziej zauważalna jest konsolidacja rynku, słabsi są przejmowani przez silniejszych, co może w dalszej perspektywie wpłynąć na jeszcze mniejszą liczbę operatorów detalicznych, jak i hurtowych. Kolporter również bierze udział w procesie konsolidacji. Ostatnio przejęliśmy firmę EMKA z Żyrardowa wyspecjalizowaną w dystrybucji artykułów tytoniowych. W tym roku dokonaliśmy też akwizycji dwóch innych firm: w styczniu Rembudu z Łodzi, a w lipcu Edmaru z Koła.


- A najbliższe perspektywy tego rynku?

- Będzie się coraz bardziej koncentrował, ale jednocześnie - wraz z bogaceniem się społeczeństwa - na pewno będzie się rozwijał. W jego rozwoju kluczową rolę odegra usprawnienie metod dystrybucji i magazynowania oraz tworzenie grup dystrybucyjnych. Na rynku spożywczym nadal obserwujemy nasilającą się rywalizację pomiędzy sieciami detalicznymi. Wciąż rosnąca konkurencja zmusza sieci handlowe do poszukiwania coraz tańszych dostawców, do upraszczania skomplikowanych procedur, usprawniania efektywności działania, czyli minimalizacji kosztów. To z kolei otwiera drzwi markom własnym. Duże znaczenie będzie miało zdefiniowanie konsumenta docelowego - czy będzie to konsument preferujący produkty regionalne, krajowe, z niższej półki, czy zupełnie inny klient, wybierający produkty renomowanych firm. Podobne kwestie dotyczą marek własnych. Czy ich podstawowym odbiorcą będą sklepy spożywcze, kioski, stacje benzynowe, sieci sklepów, a może podmioty, których dzisiaj nie umiemy jeszcze określić, np. sklepy internetowe? Jedno nie podlega dyskusji: to klient docelowy zadecyduje o rozwoju i kształcie rynku FMCG.


- Departament FMCG Kolportera w obecnym kształcie istnieje od początku 2011 r., można się więc pokusić o pierwsze podsumowanie. Jak Pan ocenia działalność tej części spółki Kolporter S.A.?


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA