PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Wiceprezes sieci Piotr i Paweł: Rynek pracodawcy ewoluuje w kierunku rynku pracownika

Autor: dlahandlu.pl/KPMG 28 maja 2015 14:09

- Funkcjonując w dużych miastach zderzamy się z bardzo małą dostępnością pracowników na podstawowe stanowiska w sklepach. Kandydatów trzeba nierzadko szukać i sto kilometrów od danej lokalizacji - przyznaje Robert Krzak, wiceprezes sieci Piotr i Paweł w komentarzu do raportu KPMG pt. "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

- Rynek pracodawcy ewoluuje w kierunku rynku pracownika i już za rok, dwa może się powtórzyć sytuacja sprzed kryzysu, kiedy kandydatów do pracy dramatycznie brakowało. Problemem jest także duża rotacja. Oczywiście na części najniższych stanowisk jest ona naturalna i nie sposób z nią walczyć. Są jednak w ramach sklepu stanowiska specjalistyczne, przy których trzeba ryzyko odejść ograniczać, bo ucierpi poziom obsługi klienta. Dlatego konieczne jest dawanie szans na rozwój zawodowy, na tyle na ile to jest możliwe w tej stosunkowo niewdzięcznej, bo nisko marżowej branży - uważa Robert Krzak.

- Nieco inaczej wygląda sytuacja w przypadku średniej kadry zarządzającej, bo tu możemy zaoferować znacznie większe perspektywy rozwoju. Bardzo dobrze sprawdza się nasz model franczyzy pracowniczej, i to zarówno z perspektywy pracowników, jak i sieci. Przejście z roli kierownika sklepu do jego właściciela to ogromna szansa rozwoju zawodowego. Z naszej perspektywy lepszych kandydatów trudno sobie wyobrazić, bo franczyzobiorcami zostają ludzie, którzy często zaczynali od najbardziej podstawowych stanowisk i znają nasz model biznesowy od podszewki - podkreśla wiceprezes sieci Piotr i Paweł.

Zwraca uwagę, że stosunkowo najmniejszym wyzwaniem są pracownicy centrali, grupa niewielka pod względem liczby (to tylko sto kilkadziesiąt osób w skali pięciu tysięcy pracowników sieci), ale o kluczowym znaczeniu dla organizacji. - Udało nam się w Wielkopolsce zbudować dobrą markę jako pracodawca. Korzystamy także ze współpracy z uczelniami, z których pozyskujemy wiele prawdziwych talentów. W departamentach związanych bezpośrednio z handlem pozyskujemy także wielu kandydatów ze sklepów, bo ich praktyczne doświadczenie ma trudną do przecenienia wartość - akcentuje Krzak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane