REKLAMA
REKLAMA

Wiceprezes Tesco: Trudny okres dla handlu potrwa jeszcze kilka miesięcy

Autor: TVN CNBC 28 stycznia 2013 09:37

Wiceprezes Tesco: Trudny okres dla handlu potrwa jeszcze kilka miesięcy

- Na 2013 rok zaplanowaliśmy, że zachowamy obecną pozycję rynkową i będziemy podążać za klientem i pozyskiwać nowych. W tym ma nam pomóc marka własna, zwiększenie udziału promocji i wiele innych działań, które możemy prowadzić wspólnie z producentami. Musimy znaleźć jak największą ilość produktów, które będą odpowiedzią na potrzeby klientów - mówił Czesław Grzesiak, wiceprezes Tesco Polska na łamach TVN CNBC.

REKLAMA

Jak zaznaczył rozmówca TVN CNBC, Polacy oszczędzają także na żywności. - Z naszych najnowszych badań wynika, że ponad 77 proc. klientów naszych sklepów zwraca uwagę na cenę, a około 65 proc. - chodzi na zakupy z kartką. Większość konsumentów szuka też okazji i promocji - mówił Czesław Grzesiak.

Jego zdaniem, rok 2012 był rokiem oszczędzania. - Polacy starają się kupować racjonalnie. A to powoduje duży wzrost sprzedaży marki własnej. Tesco Polska od wielu lat rozwija produkty marki własnej, które zajmują dziś 35 proc. wolumenu sprzedaży. Udowadniamy klientom, że w super- i hipermarketach nie jest drożej niż w dyskontach - przyznał Grzesiak na antenie TVN CNBC.

Jak dodał, handel dziś nie jest jednorodny - dyskonty zajmują ok. 25-26 proc. rynku.

- Trudny okres dla handlu potrwa na pewno jeszcze przez kilka najbliższych miesięcy. Jestem zwolennikiem teorii, że będziemy powoli odzyskiwali wzrosty sprzedaży w III i IV kw. br. - komentował wiceprezes Tesco Polska.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12695

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA