Większość sklepów internetowych nie zabezpiecza danych klientów

Autor: dlahandlu.pl 17 września 2010 12:06

64,4 proc. sklepów internetowych nie zabezpiecza w odpowiedni sposób danych adresowych klientów, co jest znaczącym naruszeniem polskiego prawa.

We wrześniu ruszyła nowa strona Certyfikatu Euro-Label w Polsce, przygotowana z myślą o wszystkich użytkownikach rynku e-commerce. Dla osób, które lubią lub planują kupować w sieci, umieszczona została lista praw konsumenckich. Z kolei właściciele sklepów internetowych znajdą na niej zestawienie praw i obowiązków jakie nałożył na nich ustawodawca.

 - Konsument dokonujący zakupów w sklepie internetowym posiadającym certyfikat może być pewien, że zapisy regulaminu sklepu internetowego są zgodne z przepisami prawa, że sklep będzie respektował prawa konsumenckie, że dane osobowe, które sklep gromadzi i przetwarza są odpowiednio zabezpieczone. Co więcej, w przypadku wystąpienia sporu ze sklepem posiadającym certyfikat Euro-Label, może, przed rozpoczęciem procedury sądowej, zwrócić się do jednostki certyfikującej z prośbą o pozasądowe rozstrzygnięcie sporu - omawia korzyści certyfikatu Kinga Szewczyk, kierownik polskiej sekcji Euro-Label.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10993

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane