Większość sprzedawców wykorzystuje niewiedzę klientów, by sfinalizować transakcję zakupu

Autor: dlahandlu.pl 23 kwietnia 2014 13:32

Sprzedawcy są świadomi faktu, że w Polsce mamy do czynienia z nieetycznymi praktykami sprzedażowymi. Wg 84 proc. z nich „Bardzo często sprzedawcy wskazują jedynie na zalety oferowanych produktów lub usług", wg 68 proc. - „Często zdarza się, że sprzedawcy wykorzystują niewiedzę klientów w celu ułatwienia sobie sprzedaży produktu lub usługi". Jednak mimo to nie zgadzają się na potraktowanie tego typu praktyk jako normę, swego rodzaju wymóg obecnych czasów.

76 proc. sprzedawców nie zgadza się ze zdaniem: „Pełna uczciwość wobec klienta, któremu oferuje się usługi lub produkty jest obecnie nieopłacalna". Powyższe obserwacje przynoszą wyniki badań, jakie dla Polish National Sales Awards (PNSA) przeprowadził instytut Millward Brown w lutym tego roku.
Z naszego badania wynika, że świadomości istnienia negatywnych zjawisk w branży sprzedażowej towarzyszy jednocześnie potrzeba utrzymania pozytywnego etosu sprzedawcy, jako osoby godnej zaufania. Sprzedawcy nie chcą zgodzić się na rolę „czarnego charakteru". Spytani o cechy profesjonalnego sprzedawcy w pierwszej kolejności wskazują na „znajomość produktu lub usługi i rynku" (79%) oraz „budowanie długofalowych relacji z klientami" (79% - można było wskazać kilka cech). Znacząco rzadziej wskazują na „wyniki finansowe sprzedaży (36%), czy „znajomość zasad negocjacji" (20%) - komentuje wyniki badań Kuba Antoszewski z Millward Brown.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11011

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane