PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

WKG 2017: Klient coraz częściej sięga po produkty aspiracyjne

Autor: dlahandlu.pl 27 września 2017 19:19

WKG 2017: Klient coraz częściej sięga po produkty aspiracyjne fot. Maciej Kroenke

Maciej Kroenke, dyrektor w dziale doradztwa biznesowego, PwC, moderator sesji "Skuteczne dostosowanie się do wymagań współczesnego klienta" podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku scharakteryzował główne trendy rynkowe w handlu.

Dwa pierwsze trendy związane są z demografią. - Konsumenci żyją w mniejszych gospodarstwach domowych, średnio poniżej 2 osób, co znacząco zmienia ich podejście do zakupów, potrzeby zakupowe ale także aktywności komercyjne poza domem. Drugi wątek to urbanizacja – pomimo, że cały czas 40 proc. społeczeństwa mieszka na wsiach i w mniejszych ośrodkach miejskich to jednocześnie trwa nieustanna migracja do dużych miast. Miejsce zamieszkania również wpływa na nasze koszyki zakupowe. Kolejna rzecz to ogólny wzrost dobrobytu społecznego. Każdemu z nas się poprawiło, mamy w ręku więcej gotówki, a przez to kupujemy zupełnie inne kategorie produktów. Dzięki temu kupujemy albo produkty aspiracyjne, albo sięgające półki premium - stwierdził ekspert.

Z kolei punktu widzenia zakupowego cały proces jest coraz bardziej convenience, tzn., że konsumentom coraz mniej się chce, dlatego wszystko musi być podane blisko, łatwe i wygodnie. - Nikt już nie chodzi do sklepu 15 minut. Próg dotarcia to jest odległość mierzona czasem ok. 7 min. Drugi trend to indywidualizacja – nie chcemy produktu masowego, szukamy produktu oryginalnego, który spełnia nasze indywidualne potrzeby. W aglomeracjach łączy się to z trendem eko. Jednocześnie klient szuka poczucia, że zrobił dobry deal, dlatego ciągle sprawdza, porównuje, przerzuca się między kanałami, w tym do e-commerce. I o ile 20 proc. konsumentów korzysta z zakupów internetowych, o tyle kolejne 20-30 proc. czerpie inspiracje do zakupów z Internetu, co oznacza, że jeżeli nie pokazujemy się w tym kanale to nie trafiamy do potencjalnych klientów - przekonywał Maciej Kroenke.

Coraz częściej konsumenta zna lepiej detalista niż producent, bo ten kontakt zostaje zawłaszczony przez pośrednika. Dlatego nie można się dziwić, że już 30-40 proc. obrotu w handlu detalicznym należy do marek własnych, bo to właśnie detaliści dzisiaj znają lepiej konsumentów niż producenci, którzy zostali od swoich klientów odsunięci, nie słyszą ich sugestii i przez to tracą życiodajny kontakt - podsumował swoje wprowadzenie Maciej Kroenke. 

Do debaty jako paneliści zostali zaproszeni: Katarzyna Rutkowska, prezes zarządu, AC SA; Wiktor Sidorczuk, prezes zarządu, Arhelan; Andrzej Nartowicz, członek zarządu, Ideal Group oraz Konstanty Strus, prezes zarządu Przedsiębiorstwo Budowlane Konstanty Strus.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane