PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

WKG 2017: Personalizacja oferty i wygoda najbardziej wpływają na biznes B2C

Autor: dlahandlu.pl 28 września 2017 11:16

WKG 2017: Personalizacja oferty i wygoda najbardziej wpływają na biznes B2C

Największy wpływ na prowadzenie biznesu skierowanego do konsumentów ma obecnie trend personalizacji oferty oraz wygody stwierdzili uczestnicy debaty Skuteczne dostosowanie się do wymagań współczesnego klienta podczas IV Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku.

Katarzyna Rutkowska, prezes zarządu AC, stwierdziła, że od ponad 9 lat od kiedy kieruje spółką ACC, która ma 50 proc. rynku instalacji gazowych do samochodów w Polsce i eksportuje na 50 rynków zagranicznych, każdego roku jest zaskakiwana, jak szybko trzeba reagować na zmiany związane z potrzebami konsumentów. - Obecnie konsument zanim podejmie jakąkolwiek decyzje zakupową zbroi się po zęby, przeglądając internet i szukając informacji na forach i potem stara się "zaginać" sprzedawców swoimi pytaniami. Co do zasady konsument jest przygotowany, oczytany, zorientowany, co stawia nowe wyzwania w zakresie szkolenia sprzedawców, jak reagować na indywidualne potrzeby klientów. Jednocześnie 50-60 proc. informacji pozyskanych z internetu to reklamy lub teksty sponsorowane i to często przez konkurentów o negatywnym wydźwięku dla marek. Jak się jest liderem rynku ogromnym wyzwaniem jest też radzenie sobie z czarnym PR-em rozsiewanym przez konkurencję. Jedno to komunikacja, ale potrzeba indywidualnego podejścia przekłada się często także na zmiany w produkcji, gdzie zamiast jednej standardowej linii, musimy na ostatnim etapie produkcji wprowadzić modyfikacje i uszyć produkt końcowy na miarę potrzeb klienta - stwierdziła Katarzyna Rutkowska.

Wiktor Sidorczuk, prezes zarządu, sieci 66 sklepów Arhelan, które funkcjonują na rynku ponad 25 lat stwierdził, że na sieć, której jest właścicielem najbardziej wpływają trendy demograficzne, bo część mniejszych ośrodków wyludnia się, ludzie przenoszą się do większych miast, co ma bezpośrednie przełożenie na obroty sklepów i ich powodzenie. - Drugi trend, który mocno oddziałuje na codzienną działalność sklepów to convenience. Obecnie sklep musi być wygodniejszy, lepiej zorganizowany, produkt lepiej oświetlony, logicznie ułożony i położony bliżej ręki klienta, aby trafił do jego koszyka. Z kolei trendy konsolidacyjne powodują, że rośnie konkurencja i coraz trudniej operuje się na rynku. Łatwo już było - podsumował Wiktor Sidorczuk.

Andrzej Nartowicz, członek zarządu, Ideal Group, która zaopatruje maszyny vendingowe w szkołach w produkty spożywcze, stwierdził, że w jego branży najbardziej widoczny jest obecnie trend prozdrowotny, bo rodzice interesują się, czy sprzedawane w maszynach produkty we właściwy sposób oddziałują na zdrowie ich dzieci.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane