PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

WKG 2017: Skuteczne dostosowanie się do wymagań współczesnego klienta - pełna relacja

Autor: dlahandlu.pl 28 września 2017 19:02

WKG 2017: Skuteczne dostosowanie się do wymagań współczesnego klienta - pełna relacja Na zdj. uczestnicy debaty, fot. Żelazna Studio

Największy wpływ na prowadzenie biznesu skierowanego do konsumentów ma obecnie trend personalizacji oferty oraz wygody stwierdzili uczestnicy debaty Skuteczne dostosowanie się do wymagań współczesnego klienta podczas IV Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku.

Maciej Kroenke, dyrektor w dziale doradztwa biznesowego, PwC, moderator sesji na początku scharakteryzował główne trendy rynkowe w handlu.

Dwa pierwsze trendy związane są z demografią. - Konsumenci żyją w mniejszych gospodarstwach domowych, średnio poniżej 2 osób, co znacząco zmienia ich podejście do zakupów, potrzeby zakupowe ale także aktywności komercyjne poza domem. Drugi wątek to urbanizacja – pomimo, że cały czas 40 proc. społeczeństwa mieszka na wsiach i w mniejszych ośrodkach miejskich to jednocześnie trwa nieustanna migracja do dużych miast. Miejsce zamieszkania również wpływa na nasze koszyki zakupowe. Kolejna rzecz to ogólny wzrost dobrobytu społecznego. Każdemu z nas się poprawiło, mamy w ręku więcej gotówki, a przez to kupujemy zupełnie inne kategorie produktów. Dzięki temu kupujemy albo produkty aspiracyjne, albo sięgające półki premium - stwierdził ekspert.

Z kolei punktu widzenia zakupowego cały proces jest coraz bardziej convenience, tzn., że konsumentom coraz mniej się chce, dlatego wszystko musi być podane blisko, łatwe i wygodnie. - Nikt już nie chodzi do sklepu 15 minut. Próg dotarcia to jest odległość mierzona czasem ok. 7 min. Drugi trend to indywidualizacja – nie chcemy produktu masowego, szukamy produktu oryginalnego, który spełnia nasze indywidualne potrzeby. W aglomeracjach łączy się to z trendem eko. Jednocześnie klient szuka poczucia, że zrobił dobry deal, dlatego ciągle sprawdza, porównuje, przerzuca się między kanałami, w tym do e-commerce. I o ile 20 proc. konsumentów korzysta z zakupów internetowych, o tyle kolejne 20-30 proc. czerpie inspiracje do zakupów z Internetu, co oznacza, że jeżeli nie pokazujemy się w tym kanale to nie trafiamy do potencjalnych klientów - przekonywał Maciej Kroenke.

Coraz częściej konsumenta zna lepiej detalista niż producent, bo ten kontakt zostaje zawłaszczony przez pośrednika. Dlatego nie można się dziwić, że już 30-40 proc. obrotu w handlu detalicznym należy do marek własnych, bo to właśnie detaliści dzisiaj znają lepiej konsumentów niż producenci, którzy zostali od swoich klientów odsunięci, nie słyszą ich sugestii i przez to tracą życiodajny kontakt - podsumował swoje wprowadzenie Maciej Kroenke.

  • Karol 2017-09-30 10:21:34

    Oryginalne produkty, obecność w e-commerce, dotarcie do klientów -"bo to właśnie detaliści dzisiaj znają lepiej konsumentów niż producenci, którzy zostali od swoich klientów odsunięci, nie słyszą ich sugestii i przez to tracą życiodajny kontakt" - jak dystrybutorzy i producenci radzą sobie z tym?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11419

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane