Właściciel firmy Elbfonds o kolejnych projektach handlowych

Property News 17 lipca 2014 10:28

Kołobrzeg, Zawiercie, Głogów i Krosno - to miasta, w których w najbliższym czasie powstaną nowe centra handlowe firmy Elbfonds. Deweloper nie zamierza jednak poprzestać na tworzeniu nowych produktów handlowych. - Obecnie pracujemy nad założeniem funduszu, w ramach którego moglibyśmy zarządzać wszystkimi projektami oraz je rozwijać - mówi w rozmowie z Propertynews.pl Stephan Groht, założyciel i właściciel firmy. Jednocześnie nie wyklucza przejęć już istniejących projektów.

Jak ocenia Pan dotychczasową działalność firmy na polskim rynku?
Jesteśmy na polskim rynku od 2006 roku i od tego czasu zebraliśmy już dużo doświadczenia. W mojej opinii przez ten czas podjęliśmy wiele dobrych decyzji, dzięki którym zbudowaliśmy i umocniliśmy naszą pozycję na rynku. Uważam, że wciąż wiele wyzwań przed nami.

Które rynki są z Państwa punktu widzenia najbardziej atrakcyjne?
Lokalizacje, które uważamy za interesujące, to miasta obejmujące od 20 do 30 tys. mieszkańców. Naturalnie, obszar oddziaływania centrów handlowych średniej wielkości, takich jak nasze, jest znacznie większy i obejmuje także okoliczne miejscowości.

To wpisuje się w naszą filozofię, zgodnie z którą działamy na polskim rynku. Naszym celem jest zaspokojenie codziennych potrzeb Polaków. To dziś kluczowe zwłaszcza w tych miastach, gdzie brakuje dobrej oferty. Pomimo rozwoju polskiego rynku wciąż istnieje jeszcze dużo lokalizacji, których mieszkańcy muszą pokonywać kilkadziesiąt kilometrów do większych aglomeracji w poszukiwaniu dobrej oferty markowych ubrań czy sprzętów elektronicznych.

Ideą marcredo Center jest udostępnienie klientom takiej oferty, która dostępna do tej pory była jedynie w większych obiektach handlowych.

Gdzie planują Państwo budowę kolejnych obiektów?
Niedawno rozpoczęliśmy budowę w Kołobrzegu, a już niedługo ruszymy z projektem w Zawierciu. Jeszcze w tym roku ruszy budowa centrów handlowych w Głogowie i Krośnie. Nasz zespół poszukuje także kolejnych lokalizacji pod inwestycje. Bardzo blisko współpracujemy m.in. z firmą GfK, która wspiera nas w opracowaniu konkretnych planów i rozpoznaniu dobrych lokalizacji.

Ponadto we współpracy z firmą GfK przeprowadziliśmy również niedawno badania rynku handlu detalicznego w Polsce.

Jakie są Państwa plany co do realizacji konkretnej liczby centrów handlowych?
Nie ustaliliśmy konkretnej liczby projektów, które chcemy zrealizować na polskim rynku. Staramy się poszukiwać nowych okazji i po pomyślnej analizie due dilligence angażujemy się w realizację projektu. Ponadto, uważam, że Polska to niezwykle atrakcyjny rynek z dużą liczbą lokalizacji z dużym potencjałem, dlatego wiem, że przed nami jeszcze dużo do zrobienia. Naturalnie, nasze plany ekspansji opieramy zawsze na dokładnej analizie nie tylko sytuacji rynkowej, ale także działań konkurencji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane