Właściciel sieci Obi poprawia wyniki

www.portalspozywczy.pl 11 lipca 2014 13:52

Niemiecka grupa Tengelmann, do której należą m.in. markety budowlane i ogrodnicze Obi, supermarkety Kaiser's i dyskonty odzieżowe KiK, w roku fiskalnym zakończonym 31 grudnia 2013 r. zanotowała minimalny wzrost przychodów netto o 0,1 proc. względem roku 2012. Wyniosły one 7,82 mld euro. Jak poinformowała spółka, wyniki byłyby lepsze, gdyby nie długa zima oraz powodzie w Niemczech, Austrii, Czechach i Polsce w maju i czerwcu 2013 r.

Sztandarowy biznes grupy, sieć supermarketów Kaiser's, w minionym roku wygenerowała przychody netto w wysokości 1,94 mld euro, co jest wynikiem na tym samym poziomie, co w roku 2012. Warto podkreślić, że w tym czasie zamkniętych zostało 11 lokali obecnej w Niemczech sieci, która teraz liczy 501 placówek.

Przychody netto dyskontów odzieżowo-tekstylnych KiK w 2013 r. wzrosły o 6,8 proc. do 1,57 mld euro. Sieć KiK w czerwcu tego roku otworzyła swój 50-ty sklep w Polsce.

Z kolei przychody netto sieci Obi (markety budowlane i ogrodnicze), która posiada 567 placówek w 11 krajach Europy Zachodniej i Centralnej (w tym ponad 30 w Polsce), zmalały w ubiegłym roku o 0,9 proc. do poziomu 4,07 mld euro.

Grupa zapowiada, że będzie rozwijać swoje biznesy offline, ale zarazem nie zamierza lekceważyć sektora e-commerce. Jak powiedział w trakcie konferencji prasowej dyrektor generalny Tengelmann Karl-Erivan Haub, uruchomiona przez grupę usługa "click & collect" w sklepach Obi sprawdziła się w Niemczech i zostanie wprowadzona na do innych krajów. Oprócz rodzimego rynku, sieć Obi jest obecna m.in. w Polsce, Włoszech, Austrii, Czechach, Węgrzech, Słowacji, Ukrainie i Rosji.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12438

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane