PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Właściwy system premiowania handlowców

1 sierpnia 2011 12:32

Właściwy system premiowania może w znaczącym stopniu zmotywować handlowców do zrealizowania wyznaczonych celów. Aby taki system spełniał swoją rolę, musi być przede wszystkim przejrzysty.

REKLAMA
Dlatego też powinien składać się z 3 - 5 elementów (zadań do wykonania). Umożliwi to handlowcom jego zrozumienie i sprawi, że będą wiedzieli, co muszą zrobić, aby otrzymać dodatkową premię. Innymi słowy, wiedza o tym „w którym miejscu się znajduję" ułatwi efektywne i racjonalne zorganizowanie pracy.

Jeżeli premiowane zadanie będzie zbyt łatwe, nie będzie dla sprzedawcy żadnym wyzwaniem, ani motywatorem. Gdy okaże się zbyt trudne, to handlowiec nawet nie będzie próbował go zrealizować. Jeżeli zaś spróbuje i mu się nie uda, to może jeszcze bardziej się zdemotywować. Dlatego ważne jest, aby handlowcy wierzyli w realność i osiągalność powierzanych im zadań, gdyż wówczas z większym zaangażowaniem przystąpią do ich realizacji.

Ponadto system premiowania nie może być zmieniany w połowie lub pod koniec okresu rozliczeniowego. W ten sposób firma traci lojalność i zaufanie handlowców. Nie zaangażują się oni w realizację kolejnych zadań, a w rezultacie dział handlowy odnotuje spadające wyniki sprzedaży.

System premiowy stosowany jako jedyne narzędzie motywowania handlowców wiąże się z wieloma zagrożeniami, np.: pobudza w nich postawę roszczeniową, działa krótkoterminowo.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14483

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA