PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Właściwy system premiowania handlowców

1 sierpnia 2011 12:32

Właściwy system premiowania może w znaczącym stopniu zmotywować handlowców do zrealizowania wyznaczonych celów. Aby taki system spełniał swoją rolę, musi być przede wszystkim przejrzysty.

Dlatego też powinien składać się z 3 - 5 elementów (zadań do wykonania). Umożliwi to handlowcom jego zrozumienie i sprawi, że będą wiedzieli, co muszą zrobić, aby otrzymać dodatkową premię. Innymi słowy, wiedza o tym „w którym miejscu się znajduję" ułatwi efektywne i racjonalne zorganizowanie pracy.

Jeżeli premiowane zadanie będzie zbyt łatwe, nie będzie dla sprzedawcy żadnym wyzwaniem, ani motywatorem. Gdy okaże się zbyt trudne, to handlowiec nawet nie będzie próbował go zrealizować. Jeżeli zaś spróbuje i mu się nie uda, to może jeszcze bardziej się zdemotywować. Dlatego ważne jest, aby handlowcy wierzyli w realność i osiągalność powierzanych im zadań, gdyż wówczas z większym zaangażowaniem przystąpią do ich realizacji.

Ponadto system premiowania nie może być zmieniany w połowie lub pod koniec okresu rozliczeniowego. W ten sposób firma traci lojalność i zaufanie handlowców. Nie zaangażują się oni w realizację kolejnych zadań, a w rezultacie dział handlowy odnotuje spadające wyniki sprzedaży.

System premiowy stosowany jako jedyne narzędzie motywowania handlowców wiąże się z wieloma zagrożeniami, np.: pobudza w nich postawę roszczeniową, działa krótkoterminowo.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9722

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane