PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Wódki smakowe i napoje izotoniczne z największymi wzrostami sprzedaży w małych sklepach

Autor: dlahandlu.pl 26 października 2016 10:06

Wódki smakowe i napoje izotoniczne z największymi wzrostami sprzedaży w małych sklepach fot. PTWP

We wrześniu 2016 r. obroty sklepów małoformatowych o powierzchni do 300 m2 były o 10% wyższe niż rok wcześniej, mimo iż liczba transakcji wzrosła w tym czasie tylko o 2%. W porównaniu z sierpniem liczba transakcji obniżyła się o 2%, natomiast wartość sprzedaży – o 4%.

REKLAMA

Dość wysokie temperatury utrzymujące się w pierwszej połowie miesiąca przełożyły się na dobre wyniki kategorii typowo letnich, takich jak piwo, napoje czy lody. We wrześniu piwo w sklepach małoformatowych kupiło o 4% więcej klientów niż wcześniej, a wydatki na tę kategorię wzrosły o 9%. Dużo lepiej niż przed rokiem sprzedawały się też wódki smakowe (wzrost wartości sprzedaży o 18%), wino stołowe, a także whisky.
W ostatnim miesiącu liczba transakcji zakupu napojów była tylko nieznacznie niższa niż w sierpniu i aż o 9% wyższa niż we wrześniu 2015 r. Największe wzrosty wartości sprzedaży w ujęciu rdr zaraportowano dla kategorii napojów izotonicznych (wzrost o 34%), napojów energetyzujących, a także wody czystej (+12%).
Mniejszą popularnością niż przed rokiem cieszyły się natomiast napoje gorące, takie jak kawa i herbata – w porównaniu z wrześniem 2015 r. kupiło je o 10% mniej klientów, a łączne wydatki na tę kategorię spadły o 5%.
We wrześniu tradycyjnie kończy się sezon na lody, wzrasta natomiast zainteresowanie innymi słodkimi przekąskami. W tym roku dzięki ładnej pogodzie we wrześniu liczba paragonów z tą kategorią w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o około 50% wyższa niż rok wcześniej. Jednak w porównaniu z sierpniem zarówno wartość sprzedaży, jak i liczba transakcji zakupu lodów zmniejszyły się o około 30%. W tym czasie zwiększyły się natomiast wydatki na czekoladę (wzrost o 10%), batony (o 18%) oraz wafelki impulsowe.
Zmiana pór roku jest też widoczna w wynikach sprzedaży innych sezonowych kategorii, które mają niewielkie znaczenie dla całkowitych obrotów sklepów małoformatowych. We wrześniu liczba transakcji zakupu cukru żelującego była o 40% niższa niż miesiąc wcześniej, wyraźnie wzrosła natomiast sprzedaż preparatów przynoszących ulgę w typowo jesiennych dolegliwościach, takich jak środki na kaszel, katar czy ból gardła.
We wrześniu średnia wartość transakcji w sklepach małoformatowych wyniosła 12,02 zł, o 2% mniej niż w sierpniu i o 7% więcej niż we wrześniu 2015 r.
Sklepy małoformatowe do 300 m kw. obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m kw., średnie sklepy spożywcze 41-100 m kw., duże sklepy spożywcze 101-300 m kw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16466

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA