REKLAMA
REKLAMA

Współpraca e-sklepu i hurtowni w modelu dropshipping

Autor: RedCart dla dlahandlu.pl 11 czerwca 2015 11:02

Dropshipping to logistyczny model współpracy między e-sklepem a hurtownią, polegający na przygotowaniu i wysłaniu towaru do klienta detalicznego przez hurtownię a nie sklep internetowy. Oznacza to, że e-sprzedawca zatowarowuje swój sklep w sposób tylko wirtualny, a faktycznie nie posiada asortymentu, który sprzedaje i jedynie wysyła hurtowni zamówienia spływające od klientów detalicznych do realizacji.

REKLAMA

W praktyce hurtownie dropshippingowe udostępniają ofertę produktową w pliku XML lub CSV, która umożliwia masowy import asortymentu wraz ze zdjęciami i opisami do sklepu internetowego. E-sklep zbiera zamówienia, które następnie przekazuje hurtowni – wraz z wszystkimi danymi potrzebnymi do realizacji przesyłki. Przygotowanie paczki i wysyłka towaru następuje zazwyczaj jak najszybciej po otrzymaniu zamówienia przez hurtownię, przy czym niektóre z hurtowni czekają na wcześniejsze opłacenie towaru, a inne realizują je od razu. Hurtownia wystawia e-sklepowi fakturę za sprzedany w ten sposób towar.

Aby doszło do efektywnej sprzedaży należy zadbać o sprawną i szybką wymianę informacji między e-sklepem, a hurtownią której warunkiem jest integracja umożliwiająca zatowarowanie sklepu. Istotne jest, aby sklep umożliwiał automatyczny pobór produktów oraz możliwie jak najczęstszą aktualizację stanów magazynowych i cen. Sklep nie posiada sprzedawanych przez siebie towarów fizycznie, a udostępnienie klientom zawsze aktualnej i zgodnej z prawdziwym stanem rzeczy oferty staje się sprawą kluczową. Drugą z istotnych spraw są ewentualne dodatkowe opłataty doliczane za współpracę oraz sprawy organizacyjne, związane z realizacją zamówienia, czyli czas i koszty dostarczenia paczki do klienta. W tym całym układzie to e-sklep jest sprzedawcą oraz wszelkie obowiązki, jakie ponosi sprzedawca ciążą właśnie na nim: prawo klienta do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, rozpatrywanie reklamacji i zwrotów, doradztwo w sprawie produktów. Większość hurtowni ogranicza się do rozpatrywania reklamacji wynikających z wad fabrycznych produktów, chociaż są także takie, które biorą na siebie obowiązki wynikające z obsługi posprzedażowej.

Hurtownia ponosi koszty związane z magazynowaniem towaru oraz przygotowaniem go do wysyłki. Ceny towarów w dropshippingu wcale nie muszą i zazwyczaj nie są wyższe niż w tradycyjnym hurcie. Wiele z nich stosuje także rabaty za przekroczenie pewnej kwoty sprzedaży w modelu dropshipping. Dane klientów mogą być wykorzystywane tylko i wyłącznie w celu realizacji usług, co ma swoje uzasadnienie w obowiązku zgłaszania każdej bazy klientów, którą gromadzi i przetwarza sklep do GIODO. Czasami brak fizycznego kontaktu z towarem wiąże się z niską jakością obsługi klienta, doradztwa i spychaniem wszelkiego rodzaju pytań na hurtownię. Dla niektórych sprzedawców barierą może być także brak kontroli nad przygotowaniem i wysłaniem przesyłki, chociaż hurtownie zazwyczaj wysyłają maila z linkiem do śledzenia przesyłki, a paczkę można ubezpieczyć.

Korzyścią jest bardzo szeroki asortyment, który w przypadku braku zainteresowania ze strony klientów, można po prostu wyłączyć nie ponosząc przy tym strat. 

 

  • Jacek W 2015-06-11 15:21:18

    Temat fajny, ale artykuł ciężko się czyta. Cały dropshipping jest też trochę ryzykowny - no bo co jeśli ktoś zamówi towar, hurtownia wyśle, a klient się rozmyśli?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4835

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA