Wszystkie największe sieci handlowe realizują strategię dyskontową

Autor: Gazeta Wyborcza 4 grudnia 2012 09:15

Wszystkie największe sieci handlowe realizują strategię dyskontową

Dziś średnia rentowność w handlu w Polsce to 1,9 proc. Najwyższą mają dyskonty - 2,5 proc. Niektóre z nich osiągają nawet 3 proc. Najniższą mają hipermarkety - 0,6-0,7 proc. Ale właściwie wszystkie sieci z pierwszej piątki największych sieci w kraju realizują strategię dyskontową, czyli kładą duży nacisk na niskie ceny, wprowadzają dużo marek własnych i coraz bardziej ograniczany asortyment - pisze Gazeta Wyborcza.

Jak ocenia Gazeta Wyborcza, ogłoszona w piątek transakcja przejęcia sieci Real przez Auchan, potwierdza dominację w polskim handlu zagranicznych sieci - detal jest w rękach Portugalczyków z Biedronki, Brytyjczyków z Tesco, Francuzów z Auchan i Carrefoura oraz Niemców (czyli grupy Schwarz z Kauflandem i Lidlem). Hurt z kolei kontrolują Niemcy z Makro Cash and Carry, Szwajcarzy z Selgrosa i Portugalczycy z Eurocash. Pojedyncze sklepy, które nie wstępują do sieci franczyzowych, takich jak np. Carrefour Express, Odido (Makro) czy ABC (Eurocash), czeka wegetacja lub upadek.

Taka polityka ogranicza wybór produktów (do takich kilku wielkich sieci wejść może też mniejsza niż do tej pory liczba firm spożywczych), ponadto firmy muszą stworzyć dodatkowe linie produkcyjne: tańszych kiełbas, słodyczy, serów, specjalnie na potrzeby dyskontów. Są więc różnice w składzie albo skład jest podobny, ale opakowanie mniejsze. To dla klienta także nie najlepsza perspektywa - czytamy w Gazecie Wyborczej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane